Професійне зростання майбутніх фахівців сестринської справи в медичних коледжах
Короткий опис(реферат)
Кваліфікаційна робота магістра присвячена дослідженню проблеми професійного зростання майбутніх фахівців сестринської справи в освітньому середовищі медичних коледжів.
У роботі з’ясовано стан дослідженості проблеми професійного зростання майбутніх фахівців сестринської справи в освітньому середовищі медичних коледжів в науковій літературі, окреслено сутнісні характеристики поняття «професійне зростання» майбутніх фахівців сестринської справи, визначено мету, завдання та принципи професійного зростання майбутніх фахівців сестринської справи в медичному коледжі, а також розглянуто освітнє середовище медичного коледжу як чинник професійного зростання майбутніх фахівців сестринської справи. Розроблено методику педагогічного супроводу професійного зростання майбутніх фахівців сестринської справи в медичних коледжах та Програму її реалізації.
Практична реалізація та перевірка ефективності методики педагогічного супроводу професійного зростання майбутніх фахівців сестринської справи в медичних коледжах проходила в межах експериментальної роботи у три етапи. Матеріали, отримані під час проведеної роботи, вказують на те, що зміст педагогічного супроводу професійного зростання майбутніх фахівців сестринської справи в медичних коледжах має забезпечувати умови для конструювання усвідомленого проєкту свого професійного майбутнього, сприяти активізації їхньої діяльності та професійної комунікації у процесі підготовки в медичному коледжі, становленню усвідомленого досвіду сестринської практики. Весь цикл реалізації Програми розрахований на 1,5 місяці (по 2 заняття на тиждень) з середньою тривалістю кожного заняття 1 година 30 хвилин (в межах позааудиторної діяльності). Зміст розробленої Програми будувався з опорою на деякі психологічні механізми професійного зростання і складався з трьох блоків (інформаційно-пізнавального, емоційно-афективного, поведінкового), та позааудиторних практичних занять, що проводилися у формі тренінгу.
У межах діагностики отримано дані, що свідчать про ефективність застосування методики педагогічного супроводу професійного зростання майбутніх фахівців сестринської справи в медичних коледжах. Математичний аналіз цих даних дозволив констатувати в студентів ЕГ підвищення рівнів готовності до професійного зростання в медичному коледжі порівняно з майбутніми фахівцями сестринської справи КГ. Використання результатів дослідження допоможе цілеспрямованіше здійснювати педагогічний супровід професійного зростання майбутніх фахівців сестринської справи різних груп.