THE “SOCRATIVE” INTERNET-SERVICE IMPLEMENTATION TO EDUCATIONAL WORK OF MEDICAL HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS’ STUDENTS
УПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРНЕТ-СЕРВІСУ SOCRATIVE У НАВЧАЛЬНУ РОБОТУ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ВУЗІВ
dc.creator | Potapov, V. O. | |
dc.creator | Khaskhachykh, D. A. | |
dc.creator | Demchenko, T. V. | |
dc.creator | Harahulia, I. S. | |
dc.creator | Chuiko, V. I. | |
dc.date | 2017-10-24 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-01T18:25:27Z | |
dc.date.available | 2019-09-01T18:25:27Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7709 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2017.2.7709 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11634 | |
dc.description | The aim of the study – to improve the quality of education through the “Socrative” internet-service implementation to educational work of medical students.The main body. In order to improve cognitive interests of students at the Department of Obstetrics and Gynecology, the “Socrative” internet-service was implemented, that allowed to conduct fully electronic formative and summative assessment. As far as high-speed internet through Wi-Fi is enabled at the department, there is no longer any necessity in computer lab. Tablet computers of the Department and student’s Wi-Fi enabled smartphones have become the tests tools. After test student receives message with information about time spent and correct answers rate and lecturer receives detailed information about examination in online mode.Conclusion. The implementation of information and communication technologies, including “Socrative” Internet-service, training activities at the Department of Obstetrics and Gynecology of Dnipropetrovsk Medical Academy greatly increased ergonomics and efficiency of educational work of the department as a whole, objectivity and speed of interaction between teachers and students. Further implementation of modern communication technologies will achieve significant economic benefits and is almost inexhaustible resource for the further development of medical education. | en-US |
dc.description | Мета роботи – підвищити якість освіти студентів-медиків через впровадження в навчальний процес інтернет-сервісу Socrative.Основна частина. З метою підвищення пізнавального інтересу студентів на кафедрі акушерства та гінекології було впроваджено інтернет-сервіс Socrative, що дозволило проводити повністю електронний поточний та підсумковий тестовий контроль знань. Оскільки на кафедрі є доступним швидкісний інтернет через Wi-Fi, не стало необхідності в утриманні цілого комп’ютерного класу. В якості засобу роботи з тестами стали планшетні комп’ютери кафедри або смартфони студентів з доступом до Wi-Fi. Після закінчення тестування студент отримує повідомлення з інформацією про витрачений час та відсоток правильних відповідей, а викладач у режимі реального часу – детальну інформацію про проходження екзамену.Висновки. Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема Інтернет-сервісу Socrative, у навчальну діяльність кафедри акушерства та гінекології Дніпропетровської медичної академії значно підвищило ергономіку навчальної роботи та ефективність роботи кафедри в цілому, об’єктивність та швидкість взаємодії між викладачами та студентами. Подальше впровадження сучасних комунікаційних технологій дозволить досягти суттєвого економічного ефекту та є майже невичерпним ресурсом подальшого розвитку медичної освіти. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/7709/pdf | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 2 (2017) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2017) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2017.2 | |
dc.subject | the “Socrative” program | en-US |
dc.subject | implementation | en-US |
dc.subject | educational process. | en-US |
dc.subject | програма Socrative | uk-UA |
dc.subject | впровадження | uk-UA |
dc.subject | навчальний процес. | uk-UA |
dc.title | THE “SOCRATIVE” INTERNET-SERVICE IMPLEMENTATION TO EDUCATIONAL WORK OF MEDICAL HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS’ STUDENTS | en-US |
dc.title | УПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРНЕТ-СЕРВІСУ SOCRATIVE У НАВЧАЛЬНУ РОБОТУ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ВУЗІВ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |