PROBLEM-ORIENTED LECTURE-CONFERENCE WITH THE ELEMENTS OF PROACTIVE TRAINING AND VISUALIZATION ON "SYNDROME OF ABDOMINAL PAIN IN CHILDREN" IN THE UNDERGRADUATE TRAINING OF PHYSICIANS
ПРОБЛЕМНО ОРІЄНТОВАНА ЛЕКЦІЯ-КОНФЕРЕНЦІЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ВИПЕРЕДЖАЮЧОГО НАВЧАННЯ ТА ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ЗА ТЕМОЮ “СИНДРОМ АБДОМІНАЛЬНОГО БОЛЮ У ДІТЕЙ” У ДОДИПЛОМНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ
dc.creator | Kovalchuk, O. L. | |
dc.date | 2015-06-01 | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/4171 | |
dc.identifier | 10.11603/me.v0i1.4171 | |
dc.description | Reflects modern ideas concerning non-traditional teaching methods, in particular the problem of organizing a topical lecture. It is emphasized that the topical lecture is based on the logical consequence of simulated problematic situations by asking questions or setting problematic tasks. The basic stages of organization and delivering topical lecture with elements of visualization have been defined with the emphasis on problem solving and information issues. It is shown that the topical lectures activate learning and cognitive activity of students, their independent work, enhances the professional training of future physicians. | en-US |
dc.description | У статті відображено сучасні уявлення про нетрадиційні методи навчання, зокрема організації проблемної лекції. Підкреслено, що проблемна лекція спирається на логіку послідовно модельованих проблемних ситуацій шляхом постановки проблемних питань або пред’явлення проблемних завдань. Виділено основні етапи організації і проведення проблемної лекції з елементами візуалізації, зроблено акцент на проблемні та інформаційні питання. Показано, що проблемна лекція активізує навчально-пізнавальну діяльність студентів, їх самостійну роботу, посилює професійну підготовку майбутніх лікарів. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/4171/3854 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2015 Медична освіта | uk-UA |
dc.source | Medical Education; No 1 (2015) | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2015) | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.v0i1 | |
dc.title | PROBLEM-ORIENTED LECTURE-CONFERENCE WITH THE ELEMENTS OF PROACTIVE TRAINING AND VISUALIZATION ON "SYNDROME OF ABDOMINAL PAIN IN CHILDREN" IN THE UNDERGRADUATE TRAINING OF PHYSICIANS | en-US |
dc.title | ПРОБЛЕМНО ОРІЄНТОВАНА ЛЕКЦІЯ-КОНФЕРЕНЦІЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ВИПЕРЕДЖАЮЧОГО НАВЧАННЯ ТА ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ЗА ТЕМОЮ “СИНДРОМ АБДОМІНАЛЬНОГО БОЛЮ У ДІТЕЙ” У ДОДИПЛОМНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |