ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ТНМУ ЗАСОБАМИ МУЗЕЙНОЇ ПЕДАГОГІКИ
Abstract
Музейна педагогіка – це міждисциплінарна сфера, яка грунтується на освітніх теоріях і методології, опирається на основи психології, антропології, історії та музеєзнавства для створення ефективного освітнього досвіду в музейному контексті. Метою музейної педагогіки є створення динамічного та інтерактивного навчального середовища, яке дозволяє відвідувачам досліджувати та осмислювати об’єкти, що демонструються. Це досягається за допомогою ряду методів, таких як інтерактивні виставки, мультимедійні ресурси, екскурсії, майстер-класи та інші освітні програми.
Поширення наукової освіти, особливо фундаментальної, в музеях потребує більших зусиль і нових підходів з боку вищих навчальних закладів. Зрештою, недостатньо змінити таблички та вивіски - нові освітні ідеї мають бути підкріплені науково обґрунтованим педагогічним супроводом.
Певні країни західного світу та Європи вже мають деякий досвід використання різноманітних технологій навчання та методів організації освітнього процесу у музеях різного спрямування, особливо – у так званих «наукових центрах» - музеях науки та технологій. В Україні тільки починають виникати наукові центри, переважно незалежні приватні інституції, і тільки починається переосмислення ролі та місії музеїв у суспільстві. Тому цей процес потребує певної підтримки з боку суспільства та участі науковців і педагогів з метою розвитку та збагачення нових напрямів музейної педагогіки. Можна стверджувати, що роль музеїв цього типу в освітньому процесі значно зростає й стає сучасною тенденцією розвитку музейної педагогіки.
Мета – вивчити історію становлення музеїв ТНМУ, проаналізувати сучасну діяльність та виявити тенденції розвитку освітньо-педагогічної, наукової та просвітницької діяльностей історичних і навчальних музеїв університету, а також висвітлити багатогранність музейної спадщини закладу вищої освіти.