ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНИХ НОРМАТИВІВ ПРИ ПОРУШЕННЯХ ПОСТАВИ
Abstract
У дослідженні представлено структуру та зміст тренувальної програми для контрольної та експериментальної груп, яка тривала шість місяців і проводилась на базі Тернопільського національного медичного університету. Заняття включали три етапи: розминку (15–20 хв.), основну частину (35–40 хв.) із загальнорозвиваючими вправами та елементами ігор (волейбол, баскетбол, бадмінтон), а також заключну частину (5 хв.) з дихальними вправами. Заняття тривалістю 1 година проходили двічі на тиждень у рамках секційних занять спеціальної медичної групи. У тексті також представлено вихідні антропометричні показники учасників контрольної групи та результати контрольних нормативів для оцінки сили, гнучкості та витривалості на початку експерименту.
Порівняльний аналіз контрольних нормативів студентів з порушенням постави показав, що регулярні заняття 2 рази в тиждень з використанням гімнастичних палиць, фітнес резинок і медболів дали змогу покращити всі фізичні якості в експерементальній групі, а саме гнучкість плечового поясу, спини, силу рук і спини, загальну витривалість та координаційні здібності. Розроблені комплекси вправ можна рекомендувати для покращення постави, кіфозів, лордозів у дітей та дорослих.

