Менторство як шлях адаптації медсестри на новому робочому місці
Короткий опис(реферат)
У роботі досліджувалися ймовірні алгоритми сестринського наставництва шляхом аналізу основних рис ментора з метою адаптації медсестри на новому робочому місці.
Об’єкт дослідження – 20 медсестер стаціонарних відділень лікарень, стаж роботи яких менше 1 року, так звані медсестри-початківці, а також 15 медичних сестер, досвід роботи яких становив понад 5 років, так звані досвідчені медсестри.
Шляхом аналізу наукової літератури показано, що характеристики хорошої медсестри відкривають нові горизонти для медсестер, що допомагає їм зрозуміти, що означає бути хорошими медсестрами. Різні форми та моделі наставництва в сестринській справі дозволяють розширювати контингент, в якому одне з важливих місць має посісти керівництво, адже саме мотиваційна складова: похвали і фінансової підтримки, найефективніше впливає на розвиток працівника у професійній діяльності. Отримані результати свідчать про необхідність розширення поняття наставництва в роботі молодої медсестри з залученням не тільки прикріпленого ментора, але й спільної роботи колективу відділення закладів охорони здоров’я для швидшої її адаптації й відчуття задоволення від роботи.
У процесі дослідження на підставі епідеміологічного дослідження й освітньо-інформаційних програм дано нове вирішення актуальної задачі сучасного медсестринства, яке спрямоване на оптимізацію профілактики госпітальних пневмоній у хворих терапевтичного і хірургічного профілів. Вперше встановлено, що загальний рівень професійного самоздійснення медсестер відповідає низькому при стажі роботи до 6 місяців та середньому – при стажі роботи від 6 місяців до 1 року, при цьому 90,0 % медсестер хотіли б мати наставника. Серед найголовніших рис ментора більшість медсестер, що розпочали свою професійну діяльність, відмічають лідерство, зазначаючи, що для формування їх лідерських якостей важливим є наставництво лідерів у своїй професії.
Вперше показано, що досвідчені медсестри, які погоджуються на менторство, у більшій мірі не мають попереднього досвіду наставництва та викладання, готові виділяти щотижня свій час на роботу з переважно однією підопічною медсестрою, не використовуючи власні контакти для допомоги підопічним. Серед найважливіших характеристик, які сприятимуть менторській роботі, досвідчені медсестри виділяють досвід професійної роботи (100 %), лідерські якості (100 %), авторитет (80 %) та комунікативні навички (73,3 %). Шляхом виявлених епідеміологічні, соціо-економічні та клінічних факторів, які впливають на перебіг серцево-судинних захворювань, а також створення сприятливого професійного середовища для медсестер створені передумови для розробки індивідуальних профілактичних підходів надмірної маси тіла та ожиріння кардіологічних пацієнтів.
Результати дослідження дозволять оцінити роль досвідчених медсестер в ефективності наставництва медсестер на новому робочому місці шляхом аналізу основних рис ментора.