FACTORS OF PROVIDING THE EFFICIENCY OF A CLOSED MEDICAL EDUCATION IN THE MODERN CONDITIONS: INFORMALITY, TRANSDISCIPLINARITY AND CONTINUITY
ФАКТОРЫ ОБЕСПЕЧЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ ЗАМКНУТОГО МЕДИЦИНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ В СОВРЕМЕННЫХ УСЛОВИЯХ: НЕФОРМАЛЬНОСТЬ, ТРАНСДИСЦИПЛИНАРНОСТЬ И НЕПРЕРЫВНОСТЬ;
ФАКТОРИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАМКНУТОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ: НЕФОРМАЛЬНІСТЬ, ТРАНСДИСЦИПЛІНАРНІСТЬ І БЕЗПЕРЕРВНІСТЬ
dc.creator | Вороненко, Ю. В. | |
dc.creator | Мінцер, О. П. | |
dc.date | 2020-06-22 | |
dc.date.accessioned | 2021-01-03T10:27:40Z | |
dc.date.available | 2021-01-03T10:27:40Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/11124 | |
dc.identifier | 10.11603/mie.1996-1960.2020.1.11124 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua//handle/123456789/17011 | |
dc.description | Background. The factors that ensure the quality and effectiveness of modern continuous professional development for doctors and physicians are considered. Among the many factors are transdisciplinarity, continuity, organic combination of formal, non-formal and informal education. The purpose of the study was to substantiate the technology of formation of individual educational trajectory during the continuous professional development. Materials and methods. Results. Medical education has fundamentally changed and will continue to change in accordance with scientific achievements and the needs of society. In the reform of medical education more and more places are occupied by information technologies, distance learning, platform learning. Learners need perfect learning and better experience in functioning and decision making. The creation of an individual educational trajectory is crucial. The main principles in the formation of the trajectory are the provision of digitization, as well as the use of content analysis. Possibilities of application of ontological models are considered for construction of an estimation cluster. Conclusion. It is concluded that the creation of a modern system of knowledge transfer in medicine is possible, taking into account the need to ensure the high quality of training of doctors and pharmacists, training focused on personality training, intensive implementation of transdisciplinary training of specialists. The basis of modern training of doctors in postgraduate medical education and continuous professional development of doctors and pharmacists is proposed to introduce individual educational technologies, based on three components — maximum digitalization, professional portfolio and content - analysis. | en-US |
dc.description | Рассмотрены факторы, обеспечивающие качество и эффективность современного непрерывного профессионального развития врачей и провизоров. Среди большого количества факторов выделены трансдисциплинарность, непрерывность, органическое сочетание формального, неформального и информального образования. Исследование было направлено на обоснование технологии формирования индивидуальной образовательной траектории при непрерывном профессиональном развитии. Сделан вывод о том, что создание современной системы трансфера знаний в медицине возможно при условии принятия во внимание необходимости обеспечения высокого качества обучения врачей и провизоров, ориентированного на подготовку личности, интенсивного внедрения трансдисциплинарной подготовки специалистов. Основой современного приобретения знаний, навыков и других компетентностей в последипломном медицинском образовании и непрерывном профессиональном развитии врачей и провизоров предложено введение индивидуальной образовательной траектории, основанной на трех составляющих — максимальной цифровизации, профессиональном портфолио и контент - анализе. | ru-RU |
dc.description | Розглянуто фактори, що забезпечують якість та ефективність сучасного безперервного професійного розвитку лікарів і провізорів. Серед значної кількості факторів виділено трансдисциплінарність, безперервність, органічне поєднання формальної, неформальної та інформальної освіти. Дослідження було спрямовано на обґрунтування технології формування індивідуальної освітньої траєкторії під час безперервного професійного розвитку. З'ясовано, що створення сучасної системи трансферу знань у медицині можливо за умови врахування необхідності забезпечення високої якості навчання лікарів і провізорів, орієнтованого на підготовку особистості, інтенсивне впровадження трансдисциплінарності навчання. Основою сучасного набуття знань, навиків і інших компетентностей у післядипломній медичній освіті та безперервному професійному розвитку лікарів і провізорів запропоновано введення індивідуальної освітньої траєкторії, що базується на трьох складових — максимальній Цифровізації, професіональному портфоліо та контент - аналізі. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | I. Horbachevsky Ternopil National Medical University | en-US |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/11124/10655 | |
dc.source | Medical Informatics and Engineering; No. 1 (2020); 4-7 | en-US |
dc.source | Медицинская информатика и инженерия; № 1 (2020); 4-7 | ru-RU |
dc.source | Медична інформатика та інженерія; № 1 (2020); 4-7 | uk-UA |
dc.source | 1997-7468 | |
dc.source | 1996-1960 | |
dc.source | 10.11603/mie.1996-1960.2020.1 | |
dc.subject | models of medical education | en-US |
dc.subject | digitization | en-US |
dc.subject | ontology of knowledge | en-US |
dc.subject | individual educational trajectory | en-US |
dc.subject | principle of formalization | en-US |
dc.subject | transdisciplinarity | en-US |
dc.subject | modules of training | en-US |
dc.subject | content - analysis | en-US |
dc.subject | модели медицинского образования | ru-RU |
dc.subject | цифровизация | ru-RU |
dc.subject | онтология знаний | ru-RU |
dc.subject | индивидуальная образовательная траектория | ru-RU |
dc.subject | принцип формализации | ru-RU |
dc.subject | трансдисциплинарнисть | ru-RU |
dc.subject | модули обучения | ru-RU |
dc.subject | контент - анализ | ru-RU |
dc.subject | моделі медичної освіти | uk-UA |
dc.subject | цифровізація | uk-UA |
dc.subject | онтологія знань | uk-UA |
dc.subject | індивідуальна освітня траєкторія | uk-UA |
dc.subject | принцип формалізації | uk-UA |
dc.subject | трансдисциплінарність | uk-UA |
dc.subject | модулі навчання | uk-UA |
dc.subject | контент - аналіз | uk-UA |
dc.title | FACTORS OF PROVIDING THE EFFICIENCY OF A CLOSED MEDICAL EDUCATION IN THE MODERN CONDITIONS: INFORMALITY, TRANSDISCIPLINARITY AND CONTINUITY | en-US |
dc.title | ФАКТОРЫ ОБЕСПЕЧЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ ЗАМКНУТОГО МЕДИЦИНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ В СОВРЕМЕННЫХ УСЛОВИЯХ: НЕФОРМАЛЬНОСТЬ, ТРАНСДИСЦИПЛИНАРНОСТЬ И НЕПРЕРЫВНОСТЬ | ru-RU |
dc.title | ФАКТОРИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАМКНУТОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ: НЕФОРМАЛЬНІСТЬ, ТРАНСДИСЦИПЛІНАРНІСТЬ І БЕЗПЕРЕРВНІСТЬ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |