ГЛОБАЛЬНІ ВИКЛИКИ ДЛЯ ЗДОРОВ’Я. ЯК ЗМІНЮВАТИМУТЬСЯ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ПОЛІТИКИ ЗДОРОВ’Я ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ РЕФОРМИ МЕХАНІЗМУ ОПЛАТИ ПРАЦІ СІМЕЙНИХ ЛІКАРІВ
ГЛОБАЛЬНІ ВИКЛИКИ ДЛЯ ЗДОРОВ’Я. ЯК ЗМІНЮВАТИМУТЬСЯ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ПОЛІТИКИ ЗДОРОВ’Я ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ РЕФОРМИ МЕХАНІЗМУ ОПЛАТИ ПРАЦІ СІМЕЙНИХ ЛІКАРІВ
dc.creator | Lytvynova, O. N. | |
dc.creator | Yuriiv, K. Yu. | |
dc.creator | Petrashyk, Y. M. | |
dc.date | 2019-10-18 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-03T09:39:11Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T09:39:11Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/10487 | |
dc.identifier | 10.11603/1681-2786.2019.2.10487 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/16344 | |
dc.description | Purpose: to show dependency of health policy approaches on the financial component at primary care level. Materials and Methods. We use system analysis methods to analyze state health policy implementation through the reform of family doctors remuneration mechanism. Results. Based on a critical study and legislative framework analysis, the article shows features of primary care unit financing. We highlight some points of family doctors activity which are especially sensitive to the system’s financial changes. Competitive environment in the relations between public and private institutions that will provide primary health care in Ukraine and the role of finance in the development of this relationship is shown. We propose ways to stimulate family doctors’ interest in public health. Conclusions. It is shown that the key functional unit of primary health care today is a family doctor, and the guarantor of health care and medical care to the population is the head physician of the primary health care center. It was he who was entrusted with establishing a care system, equipping the institution, providing service conditions for patients and family doctors. | en-US |
dc.description | Мета: показати пряму залежність в підходах до формування політики здоровʼя від фінансової складової на рівні первинної медичної допомоги. Матеріали і методи. Використовуючи методи системного аналізу проаналізовано механізми реалізації державної політики охорони здоровʼя через призму реформи механізму оплати праці сімейних лікарів. Результати. У статті на основі критичного вивчення та аналізу законодавчої бази показано особливості фінансування первинної ланки медичної допомоги. Виділено окремі моменти діяльності сімейних лікарів, які потенційно можуть впливати на стан здоровʼя населення і особливо чутливі до фінансових змін системи. Показано конкурентне середовище у відносинах між державними та приватними закладами, що надаватимуть первинну медико-санітарну допомогу (ПМСД) в Україні, впливають на стан громадського здоровʼя та роль фінансів у розвитку цих стосунків. Запропоновано шляхи стимулювання зацікавлення сімейних лікарів у розвитку превентивних заходів у ракурсі громадського здоровʼя. Висновки. Показано, що ключовою функціональною одиницею ПМСД на сьогодні є сімейний лікар, а гарантом забезпечення охорони здоровʼя та надання медичної допомоги населенню – головний лікар центру ПМСД. Саме на нього покладено налагодження системи надання допомоги, оснащення закладу, забезпечення сервісних умов для пацієнтів та сімейних лікарів. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | I.Ya. Horbachevsky Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/10487/10009 | |
dc.source | Bulletin of Social Hygiene and Health Protection Organization of Ukraine; No. 2 (2019); 89-93 | en-US |
dc.source | Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України; № 2 (2019); 89-93 | uk-UA |
dc.source | 2414-9470 | |
dc.source | 1681-2786 | |
dc.source | 10.11603/1681-2786.2019.2 | |
dc.subject | health care | en-US |
dc.subject | primary care financing | en-US |
dc.subject | healthcare policy | en-US |
dc.subject | primary health care facilities | en-US |
dc.subject | preventive measures | en-US |
dc.subject | public health | en-US |
dc.subject | охорона здоровʼя | uk-UA |
dc.subject | фінансування первинної ланки медичної допомоги | uk-UA |
dc.subject | політика охорони здоровʼя | uk-UA |
dc.subject | заклади первинної медико-санітарної допомоги | uk-UA |
dc.subject | превентивні заходи | uk-UA |
dc.title | ГЛОБАЛЬНІ ВИКЛИКИ ДЛЯ ЗДОРОВ’Я. ЯК ЗМІНЮВАТИМУТЬСЯ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ПОЛІТИКИ ЗДОРОВ’Я ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ РЕФОРМИ МЕХАНІЗМУ ОПЛАТИ ПРАЦІ СІМЕЙНИХ ЛІКАРІВ | en-US |
dc.title | ГЛОБАЛЬНІ ВИКЛИКИ ДЛЯ ЗДОРОВ’Я. ЯК ЗМІНЮВАТИМУТЬСЯ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ПОЛІТИКИ ЗДОРОВ’Я ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ РЕФОРМИ МЕХАНІЗМУ ОПЛАТИ ПРАЦІ СІМЕЙНИХ ЛІКАРІВ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |