Show simple item record

УРАХУВАННЯ КАР’ЄРНИХ ПРАГНЕНЬ ТА ІНШИХ МЕДИКО-СОЦІАЛЬНИХ ЧИННИКІВ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ІНТЕРЕСУ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ДО ГРОМАДСЬКОЇ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

dc.creatorKriachkova, L. V.
dc.creatorLekhan, V. M.
dc.creatorKrotova, L. V.
dc.date2019-10-18
dc.date.accessioned2020-07-03T09:39:11Z
dc.date.available2020-07-03T09:39:11Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/10484
dc.identifier10.11603/1681-2786.2019.2.10484
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/16342
dc.descriptionPurpose: to study the career orientations of medical students and the factors that impact them to identify ways to increase the interest of future physicians in Public health. Materials and Methods. A sociological and psycho diagnostic examination was conducted among 163 medical students of 1–6 years of study at the State Institution “Dnipropetrovsk Medical Academy of the Ministry of Health of Ukraine” using the methods: “Career anchors” Schein E. H. in adaptation Zhdanovich A. A.; multivariate empathy questionnaire M. Davis (1983) in adaptation Karyagina T. D. and Kuhtova N. V. (2016) and the WHO QOL-8 methodology. The confidentiality of the information was protected by the depersonification of student IDs. Statistical analysis including descriptive and analytical statistics was performed using STATISTICA 6.1 (StatSoftInc., serial № AGAR909E415822FA). Results. The study found that half of the respondents take care of their career planning issues and their proportion increases with age and course of training. Among the career orientations of medical students, the focus is on integrating lifestyles – a way of life that harmoniously combines the interests of the family, career and self-development (24.5 %), stability in the workplace (23.9 %) and service for the benefit of the people (22.7 %). One-third of those surveyed had orientation on vertical or horizontal career. There were no differences in career ambitions by age and gender. One of the factors that impact career ambitions is the empathy of the students and their quality of life, which in turn has a definition mainly by the environment. Most of the respondents rated their QOL as average and good (78.8 %), to a lesser extent students were satisfied with social relationships (49.1 % positive evaluations). The proportion of students with an above-average level of empathy is 43.6 % for the cognitive component and 41.7 % for the emotional component. Multiple correlations were found between empathic characteristics, quality of life, students’ career anchors, and other factors. Conclusions. During the educational process, in higher medical schools it is advisable to introduce approaches to increase awareness and involvement of students in Public health. This requires active learning strategies, such as special interest groups (sections), text and photo essays, concurrent training for students in both the Medical Doctor and Master of Public Health programs.en-US
dc.descriptionМета: вивчити кар’єрні орієнтації студентів–медиків і чинників що на них впливають, для визначення шляхів підвищення інтересу майбутніх лікарів до громадської охорони здоров’я. Матеріали і методи. Проведено соціологічне та психодіагностичне обстеження серед 163 студентів-медиків I–IV курсів навчання ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України» із застосуванням методик: «Якір кар’єри» Е. Шейна в адаптації А. А. Жданович; багатофакторного опитувальника емпатії М. Davis, (1983) в адаптації Т. Д. Карягиної та Н. В. Кухтової, (2016) та методики Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) вивчення якості життя, пов’язаної зі здоров’ям (ЯЖ) за 8-ма запитаннями (ВООЗ ЯЖ-8). Конфіденційність інформації була захищена деперсоніфікацією ідентифікаторів студентів. Статистичний аналіз, що включав методи описової та аналітичної статистики, здійснювали за допомогою STATISTICA 6.1 (StatSoftInc., серійний № AGAR909E415822FA). Результати. Дослідження показало, що питаннями планування власної кар’єри опікується половина з опитаних та їх частка закономірно зростає з віком  і курсом навчання. Серед кар’єрних орієнтацій студентів-медиків домінує націленість на інтеграцію стилів життя – спосіб життя, який гармонійно поєднує інтереси сім’ї, кар’єри та саморозвитку (24,5 %), за ним слідує стабільність місця роботи (23,9 %) та служіння на користь людям (22,7 %). Для третини обстежених характерною є орієнтація на вертикальну чи горизонтальну кар’єру. Не виявлено розбіжностей у кар’єрних прагненнях за віком та статтю. Одними із чинників, що впливають на формування кар’єрних прагнень, є емпатія студентів та їх якість життя, яка, у свою чергу, формується переважно за рахунок навколишнього середовища. Більшість опитаних оцінила власну якість життя як середню та добру (78,8 %). Меншою мірою студенти задоволені соціальними взаємозв’язками (49,1 % позитивних оцінок). Частка студентів із рівнем емпатії вище середнього становила для когнітивної складової 43,6 %, для емоційної – 41,7 %. Виявлено множинні кореляційні зв’язки між емпатичними характеристиками, сферами якості життя, кар’єрними якорями студентів та іншими чинниками. Висновки. Під час навчального процесу у вищих медичних навчальних закладах доцільно запроваджувати підходи, спрямовані на підвищення обізнаності та залучення студентів до громадської охорони здоров’я. Це вимагає стратегій активного навчання, на кшталт спеціальних груп інтересів (гуртків), текстових та фото есе, паралельної підготовки студентів як за програмою магістра медицини, так і за програмою магістра громадського здоров’я.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherI.Ya. Horbachevsky Ternopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/10484/10007
dc.sourceBulletin of Social Hygiene and Health Protection Organization of Ukraine; No. 2 (2019); 76-83en-US
dc.sourceВісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України; № 2 (2019); 76-83uk-UA
dc.source2414-9470
dc.source1681-2786
dc.source10.11603/1681-2786.2019.2
dc.subjecthigher educationen-US
dc.subjectundergraduate health studentsen-US
dc.subjectPublic healthen-US
dc.subjectCareer orientationen-US
dc.subjectвища освітаuk-UA
dc.subjectстуденти старших курсівuk-UA
dc.subjectгромадське здоров’яuk-UA
dc.subjectкар’єрна орієнтаціяuk-UA
dc.titleCONSIDERATION OF CAREER ASPIRATIONS AND OTHER MEDICAL AND SOCIAL FACTORS TO INCREASE MEDICAL STUDENTS’ INTEREST IN PUBLIC HEALTHen-US
dc.titleУРАХУВАННЯ КАР’ЄРНИХ ПРАГНЕНЬ ТА ІНШИХ МЕДИКО-СОЦІАЛЬНИХ ЧИННИКІВ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ІНТЕРЕСУ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ДО ГРОМАДСЬКОЇ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Яuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record