Show simple item record

МУНІЦИПАЛЬНЕ ЗАМОВЛЕННЯ ЯК МЕХАНІЗМ РЕФОРМУВАННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я МІСТА ТЕРНОПОЛЯ ЗА УМОВ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ

dc.creatorPysklyvets, T. I.
dc.creatorShulhai, A. H.
dc.creatorLevchuk, R. D.
dc.creatorSaturska, H. I.
dc.date2019-07-08
dc.date.accessioned2020-07-03T09:39:09Z
dc.date.available2020-07-03T09:39:09Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/10284
dc.identifier10.11603/1681-2786.2019.1.10284
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/16329
dc.descriptionPurpose: to consider the mechanism of the municipal order of the medical industry of the Ternopil city in conditions of decentralization and reformation of the health care system. Materials and Methods. The principles of financing the health care system of the Ternopil city and the work of local medical institutions. Research methods are description, analysis, synthesis, generalization, graphic design. Results. Over the past few years, in a context of decentralization, the important task of local authorities is to create maximum opportunities to provide high-quality and affordable services without increasing the tax burden on people. Every year, the budget of the medical industry of the Ternopil city faces the problem of underfunding from the state budget. Only in 2018 the deficit of the budget on wages was almost UAH 50 million. Therefore, Ternopil city council compensates this difference by its own means. So, in 2018, the financing of the city budget is 65 million 377 thousand UAH or 24.3 % of the total financing of medicine. In 2019, the health care sector of the city put up 84.6 million UAH or 33.6 % of the total budget. It is also established that the budget of medicine in 2018 – socially directed. The main emphasis is on the issue of free recipes, dentistry of privileged categories of citizens, medical assistance to members of the anti-terrorist organization, and Chernobyl victims. Healthcare is the priority of the Ternopil City Council. Therefore, the funds from the city budget are allocated not only to the social structure, but also for capital repairs, reconstruction, procurement of new equipment. Also, due to the funds allocated from the city budget, for the first time in many years there is no shortage of funds for wages. Conclusions. There is a clear positive tendency to finance the medical industry of the city from the city budget, as evidenced by the lack of salary arrears for health care providers, the modernization of medical facilities and their equipment with modern equipment, life expectancy for Ternopil regions, positive natural growth.en-US
dc.descriptionМета: розглянути механізм муніципального замовлення медичної галузі міста Тернополя в умовах децентралізації та реформування системи охорони здоров’я. Матеріали і методи. Матеріалами дослідження є принципи фінансування системи охорони здоров’я міста Тернополя та робота місцевих медичних закладів, а методами – опис, аналіз, синтез, узагальнення, графічний дизайн. Результати. Протягом останніх років за умов децентралізації на місцеву владу покладено важливе завдання – створення максимальних можливостей надавати якісні та доступні послуги, не збільшуючи при цьому податкового навантаження на людей. Щорічно бюджет медичної галузі міста Тернополя стикається з проблемою недофінансу­вання з державного бюджету. Лише в 2018 р. дефіцит бюджету на заробітну плату становив майже 50 млн грн. Тому Тернопільська міська рада власними коштами компенсує цю різницю. У 2018 р. дофінансування з міського бюджету становить 65 млн 377 тис. грн або 24,3 % всього фінансування медицини. В 2019 р. у галузь охорони здоров’я міста закладено 84,6 млн грн або 33,6 % від загального бюджету. Також встановлено, що бюджет медицини в 2018 р. – соціально спрямований. Основний акцент зроблений на видачу безкоштовних рецептів, зубопротезування пільгових категорій громадян, медичну допомогу учасникам АТО, чорнобильцям. Охорона здоров’я – пріоритет діяльності Тернопільської міської ради. Тому кошти з міського бюджету виділяють не тільки на соціальну складову, але й на проведення капітальних ремонтів, реконструкцій, закуплення нового обладнання. Також завдяки фінансам, виділеним із міського бюджету, вперше за багато років немає дефіциту коштів на заробітну плату. Висновки. Спостерігаємо чітку позитивну тенденцію фінансування медичної галузі міста з міського бюджету, на що вказують відсутність заборгованості із заробітної плати працівникам закладів охорони здоров’я, модернізація медичних установ та оснащення їх сучасним обладнанням, підвищення тривалості життя тернополян, позитивний природний приріст.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherI.Ya. Horbachevsky Ternopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/10284/9818
dc.sourceBulletin of Social Hygiene and Health Protection Organization of Ukraine; No. 1 (2019); 55-61en-US
dc.sourceВісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України; № 1 (2019); 55-61uk-UA
dc.source2414-9470
dc.source1681-2786
dc.source10.11603/1681-2786.2019.1
dc.subjectдецентралізаціяen-US
dc.subjecthealthen-US
dc.subjectfinancingen-US
dc.subjectbudgeten-US
dc.subjectdecentralizationen-US
dc.subjectмедицинаuk-UA
dc.subjectздоров’яuk-UA
dc.subjectфінансуванняuk-UA
dc.subjectбюджетuk-UA
dc.subjectдецентралізаціяuk-UA
dc.titleMUNICIPAL ORGANIZATION AS A MECHANISM OF HEALTH CARE REFORM OF TERNOPIL IN TERMS OF DECENTRALIZATIONen-US
dc.titleМУНІЦИПАЛЬНЕ ЗАМОВЛЕННЯ ЯК МЕХАНІЗМ РЕФОРМУВАННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я МІСТА ТЕРНОПОЛЯ ЗА УМОВ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record