Show simple item record

СВІТОВИЙ ДОСВІД АКРЕДИТАЦІЇ ТА РЕГУЛЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ З МЕНЕДЖМЕНТУ В ОХОРОНІ ЗДОРОВ’Я

dc.creatorPetrashyk, Y. M.
dc.creatorLishtaba, L. V.
dc.creatorSlobodian, N. O.
dc.date2019-01-29
dc.date.accessioned2020-07-03T09:39:04Z
dc.date.available2020-07-03T09:39:04Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/9760
dc.identifier10.11603/1681-2786.2018.3.9760
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/16299
dc.descriptionPurpose: theoretical and methodological study of international experience in accreditation and regulation of training programs in health care management. Materials and Methods. The research uses methods of analysis, synthesis and deduction to study accreditation and regulation of healthcare management education, as well as the organizations that carry it out. Results. The research examines international experience in accreditation and regulation of healthcare ma­nagement education. Accreditation and regulation of healthcare management training programs are carried out by organizations such as Commission on the Accreditation of Healthcare Management Education. The Association of Schools of Public Health in the European Region and the European Public Health Association have great influence on the development of public health schools in Europe. Conclusions. Types and specifics of healthcare management training programs are described. We analyzed international experience of accreditation and regulation of these programs and organizations that carry it out.en-US
dc.descriptionМета: теоретико-методологічне вивчення світового досвіду акредитації та регулювання навчальних програм з менеджменту в охороні здоров’я. Матеріали і методи. У дослідженні використано методи аналізу, синтезу та дедукції для вивчення особливостей акредитації та регулювання навчальних програм з управління охороною здоров’я, а також організацій, що їх здійснюють. Результати. У дослідженні розглянуто світовий досвід акредитації та регулювання навчальних програм з управління охороною здоров’я. Акредитацію та регулювання навчальних програм з управління охороною здоров’я здійснюють такі організації, як Комісія з акредитації освіти в галузі управління охороною здоров’я. Значний вплив на розвиток шкіл охорони здоров’я в Європі здійснюють Асоціація шкіл громадського здоров’я європейського регіону і Європейська асоціація громадського здоров’я. Висновки. Охарактеризовано типи та специфіку навчальних програм з управління охороною здоров’я. Проаналізовано світовий досвід акредитації та регулювання цих програм та організацій, що їх здійснюють.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherI.Ya. Horbachevsky Ternopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/9760/9426
dc.rightsАвторське право (c) 2019 Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я Україниuk-UA
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0uk-UA
dc.sourceBulletin of Social Hygiene and Health Protection Organization of Ukraine; No. 3 (2018); 43-47en-US
dc.sourceВісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України; № 3 (2018); 43-47uk-UA
dc.source2414-9470
dc.source1681-2786
dc.source10.11603/1681-2786.2018.3
dc.subjectpublic healthen-US
dc.subjectaccreditationen-US
dc.subjectregulationen-US
dc.subjectmanagementen-US
dc.subjecteducationen-US
dc.subjectprogramen-US
dc.subjectгромадське здоров’яuk-UA
dc.subjectакредитаціяuk-UA
dc.subjectрегулюванняuk-UA
dc.subjectменеджментuk-UA
dc.subjectосвітаuk-UA
dc.subjectпрограмаuk-UA
dc.titleINTERNATIONAL EXPERIENCE OF ACCREDITATION AND REGULATION OF TRAINING PROGRAMS IN HEALTHCARE MANAGEMENTen-US
dc.titleСВІТОВИЙ ДОСВІД АКРЕДИТАЦІЇ ТА РЕГУЛЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ З МЕНЕДЖМЕНТУ В ОХОРОНІ ЗДОРОВ’Яuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record