POSSIBILITIES OF SIMULATION-BASED EDUCATION FOR IMPROVING THE QUALITY OF PRACTICAL TRAINING OF STUDENTS IN THE STUDY OF OBSTETRICS AND GYNECOLOGY
МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СТИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ
dc.creator | Petrenko, N. V. | |
dc.creator | Marushchak, M. I. | |
dc.creator | Krynytska, I. Ya. | |
dc.date | 2018-03-15 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-03T09:38:21Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T09:38:21Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/8656 | |
dc.identifier | 10.11603/1681-2786.2017.4.8656 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/16260 | |
dc.description | Purpose: to explore possibilities and advantages of possible forms of work in the stimulus center to improve the effectiveness of practical training of students in the study of obstetrics and gynecology.Materials and Methods. Methods of systematic approach and system analysis are used to evaluate existing and develop new methods of interactive learning.Results. The basic forms of students' work in the stimulation center are basic medical practice, which allows the elaboration of a method for performing basic medical skills on a model with a high level of realism under the control of a teacher and dynamic work that involves performing a specific algorithm of action in a simulated clinical situation. When performing a clinical scenario, team interaction is developed – where distribution and delegation of responsibilities, communication between team members, appointments and decisions are important.Conclusions. The training of a highly skilled specialist and the formation of professional competence provides that profound theoretical knowledge must be confirmed by practical skills, which is possible because of simulation-based training, which is preceded and complemented clinical training. | en-US |
dc.description | Мета: дослідити можливості та переваги можливих форм роботи в симуляційному центрі для підвищення ефективності практичної підготовки студентів при вивченні акушерства та гінекології.Матеріали і методи. Застосовано методи системного підходу та системного аналізу для оцінки існуючих та розробки нових методик інтерактивних методів навчання.Результати. Основними формами роботи студентів у симуляційному центрі є базова медична практика, яка дозволяє відпрацювання методики виконання базових лікарських навичок на моделі з високим рівнем реалістичності під контролем викладача та динамічна робота, яка передбачає виконання певного алгоритму дій у змодельованій клінічній ситуації. При виконанні клінічного сценарію відпрацьовують командну взаємодію, де важливим є розподіл та делегування обов’язків, спілкування між членами команди, виконання призначень, прийняття рішень.Висновки. Підготовка висококваліфікованого фахівця, формування професійних компетентностей передбачає, що ґрунтовні теоретичні знання повинні бути підтверджені практичними навичками, що можливо завдяки симуляційному навчанню, яке передує та доповнює клінічне навчання. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | I.Ya. Horbachevsky Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/8656/8035 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2018 Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України | uk-UA |
dc.source | Bulletin of Social Hygiene and Health Protection Organization of Ukraine; No. 4 (2017) | en-US |
dc.source | Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України; № 4 (2017) | uk-UA |
dc.source | 2414-9470 | |
dc.source | 1681-2786 | |
dc.source | 10.11603/1681-2786.2017.4 | |
dc.subject | simulation-based training | en-US |
dc.subject | basic medical practice | en-US |
dc.subject | scenario | en-US |
dc.subject | team work. | en-US |
dc.subject | симуляційне навчання | uk-UA |
dc.subject | базова медична практика | uk-UA |
dc.subject | сценарій | uk-UA |
dc.subject | командна робота. | uk-UA |
dc.title | POSSIBILITIES OF SIMULATION-BASED EDUCATION FOR IMPROVING THE QUALITY OF PRACTICAL TRAINING OF STUDENTS IN THE STUDY OF OBSTETRICS AND GYNECOLOGY | en-US |
dc.title | МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СТИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |