Show simple item record

ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ СЛУХАЧІВ ЦИКЛІВ ІНТЕРНАТУРИ ТА СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ ЗА ФАХОМ «КЛІНІЧНА ЛАБОРАТОРНА ДІАГНОСТИКА»

dc.creatorSichkoriz, O. Y.
dc.date2016-11-28
dc.date.accessioned2020-07-03T09:38:14Z
dc.date.available2020-07-03T09:38:14Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/7011
dc.identifier10.11603/1681-2786.2016.3.7011
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/16206
dc.descriptionPurpose: Selection of new interactive methods of teaching students at internship and specialization cycles in the specialty "Clinical Laboratory Diagnostics".Materials and methods. Methods of system approach and system analysis were used to evaluate the existing and to develop new techniques of interactive teaching methods.Results. Along with the old teaching methods defined as "passive" and "monologue", the use of new interactive methods is proposed. Among the forms of educational activity of interns and students according to the norms of modern pedagogy, the method of co-operative groups is considered the most appropriate.Conclusions. Implementation of interactive teaching technologies will achieve the following learning objectives: development of critical thinking in students of internship and specialization cycles in "Clinical Laboratory Diagnostics" and expansion of their communicative competence; forming ability to select the best options of effective interaction between the participants; increase motivation to learn the discipline; improve the professional skills of students and interns in the specialty "Laboratory Diagnostics".en-US
dc.descriptionМета – підбір нових інтерактивних методів навчання слухачів циклів інтернатури та спеціалізації за фахом «Клінічна лабораторна діагностика».Матеріали і методи. Для оцінки існуючих та розробки нових методик інтерактивних методів навчання застосовано методи системного підходу та системного аналізу.Результати. Запропоновано поряд із старими педагогічними методами, які визначаються як «пасивні» та «монолог», використання нових інтерактивних методів. Серед форм навчальної діяльності інтернів та слухачів нормам сучасної педагогіки найбільше відповідає метод кооперативних груп.Висновки. Впровадження інтерактивних технологій навчання дозволить вирішити наступні навчальні цілі: розвиток критичного мислення у слухачів циклів інтернатури та спеціалізації за фахом «Клінічна лабораторна діагностика», розширення їх комунікативної компетентності; формування здатності вибору оптимальних варіантів ефективної взаємодії учасників; підвищення мотивації до навчання даної дисципліни; удосконалення професійного рівня слухачів та інтернів за фахом «Лабораторна діагностика».uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherI.Ya. Horbachevsky Ternopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/7011/6502
dc.rightsАвторське право (c) 2016 Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я Україниuk-UA
dc.sourceBulletin of Social Hygiene and Health Protection Organization of Ukraine; No. 3 (2016)en-US
dc.sourceВісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України; № 3 (2016)uk-UA
dc.source2414-9470
dc.source1681-2786
dc.source10.11603/1681-2786.2016.3
dc.subjectorganization of trainingen-US
dc.subjectlaboratory diagnosticsen-US
dc.subjectinteractive learning methodsen-US
dc.subjectmethod of co-operative groupsen-US
dc.subjectinternship cycles.en-US
dc.subjectорганізація навчанняuk-UA
dc.subjectлабораторна діагностикаuk-UA
dc.subjectінтерактивні методи навчанняuk-UA
dc.subjectметод кооперативних групuk-UA
dc.subjectцикли інтернатури.uk-UA
dc.titleORGANIZAZION OF TRAINING AT INTERNSHIP AND SPECIALIZATION PROGRAMS IN THE SPECIALTY “CLINICAL LABORATORY DIAGNOSTICS”en-US
dc.titleОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ СЛУХАЧІВ ЦИКЛІВ ІНТЕРНАТУРИ ТА СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ ЗА ФАХОМ «КЛІНІЧНА ЛАБОРАТОРНА ДІАГНОСТИКА»uk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record