Show simple item record

Т’ЮТОРСЬКИЙ ПСИХООСВІТНІЙ СУПРОВІД ЯК ФАКТОР ПРЕВЕНЦІЇ ПОРУШЕНЬ АДАПТАЦІЇ У СТУДЕНТІВ

dc.creatorKioseva, O. V.
dc.date2016-09-14
dc.date.accessioned2020-07-03T09:38:12Z
dc.date.available2020-07-03T09:38:12Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/6740
dc.identifier10.11603/1681-2786.2016.2.6740
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/16194
dc.descriptionPurpose – to develop psychoeducational and psychotherapeutic interactive training with tutor support to provide timely medical and social care for young people with violation of adaptation and adjustment disorder.Materials and methods. This work is based on the analysis of the mental state of 1076 university students and determines the correlation between relationship level of severity of psychopathology, resilience and attitude of girls with violation of adaptation to the university. Research methods: information-analytical methods, clinical-anamnestic methods, clinical and psychopathological methods, psychodiagnostic methods, mathematical-statistical methods.Results. It was found that mental distress had subclinical level of maladjustment symptoms in 12.5% of girls of younger courses. The leading place is occupied by prenosological form of anxiety-depressive, phobic, emotionally labile nature dysfunctions.Conclusions. The tutor psychical educational support is a preventer of adaptation disorders in students' environment/en-US
dc.descriptionМета – розробити психоосвітній психотерапевтичний інтерактивний тренінг із т'юторським супроводом для надання своєчасної медико-соціальної допомоги молодим людям із порушенням та розладами адаптації.Матеріали і методи. Проведено аналіз психічного стану 1076 студентів університету, визначено взаємозв’язок рівня виразності психопатологічної симптоматики, життєстійкості та ставлення респондентів із порушенням адаптації до університету. У дослідженні застосовувалися інформаційно-аналітичний, клініко-анамнестичний, клініко-психопатологічний, психодіагностичний, математико-статистичний методи.Результати. Доведено, що у 12,5% студенток молодших курсів університету психічний дистрес включав субклінічний рівень проявів дезадаптації, який містив донозологічні форми дисфункцій тривожно-депресивного, фобічного, емоційно-лабільного спектра.Висновки. Т'юторський психоосвітній супровід є превентором розвитку порушень адаптації серед студентської молоді.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherI.Ya. Horbachevsky Ternopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/visnyk-gigieny/article/view/6740/6152
dc.rightsАвторське право (c) 2016 Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я Україниuk-UA
dc.sourceBulletin of Social Hygiene and Health Protection Organization of Ukraine; No. 2 (2016)en-US
dc.sourceВісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України; № 2 (2016)uk-UA
dc.source2414-9470
dc.source1681-2786
dc.source10.11603/1681-2786.2016.2
dc.subjectviolations adaptationen-US
dc.subjectstudentsen-US
dc.subjectthe youthen-US
dc.subjectstressen-US
dc.subjectuniversityen-US
dc.subjecttutor.en-US
dc.subjectпорушення адаптаціїuk-UA
dc.subjectстудентиuk-UA
dc.subjectмолодьuk-UA
dc.subjectстресuk-UA
dc.subjectуніверситетuk-UA
dc.subjectт’ютор.uk-UA
dc.titleTUTORPSYCHICAL EDUCATIONSUPPORT AS A FACTOR OF PREVENTION OF VIOLATIONS OF STUDENTS’ ADAPTATIONen-US
dc.titleТ’ЮТОРСЬКИЙ ПСИХООСВІТНІЙ СУПРОВІД ЯК ФАКТОР ПРЕВЕНЦІЇ ПОРУШЕНЬ АДАПТАЦІЇ У СТУДЕНТІВuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record