Show simple item record

НОВІ ПІДХОДИ ДО КОРЕКЦІЇ ПОСТАВИ У ЛЮДЕЙ МОЛОДОГО ВІКУ

dc.creatorTelytsya, Ye. Yu.
dc.creatorStelmakh, H. O.
dc.creatorBakaliuk, T. H.
dc.date2020-04-22
dc.date.accessioned2020-07-03T09:37:24Z
dc.date.available2020-07-03T09:37:24Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/nursing/article/view/11038
dc.identifier10.11603/2411-1597.2020.1.11038
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/16122
dc.descriptionThe article is devoted to the study of the effectiveness of rehabilitation methods for the correction of the wing-shaped shoulder blade syndrome in young people with postural disorders. The data obtained show that the inclusion of the postisometric relaxation method in the rehabilitation complex more contributes to restoring the posture and increasing the strength of the muscles involved in the scapula movements.en-US
dc.descriptionСтаття присвячена дослідженню ефективності реабілітаційних методик для корекції синдрому крилоподібних лопаток у людей молодого віку з порушенням постави. Отримані дані показують, що включення методу постізометричної релаксації в реабілітаційний комплекс більше сприяє відновленню постави та збільшенню сили мʼязів, які беруть участь у рухах лопатки.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherТернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевськогоuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/nursing/article/view/11038/10517
dc.sourceNursing; No. 1 (2020); 39-41en-US
dc.sourceМедсестринство; № 1 (2020); 39-41ru-RU
dc.sourceМедсестринство; № 1 (2020); 39-41uk-UA
dc.source2415-3028
dc.source2411-1597
dc.source10.11603/2411-1597.2020.1
dc.titleNEW APPROACHES TO POSTURE CORRECTION IN YOUNG PEOPLEen-US
dc.titleНОВІ ПІДХОДИ ДО КОРЕКЦІЇ ПОСТАВИ У ЛЮДЕЙ МОЛОДОГО ВІКУuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeРецензована статтяuk-UA


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record