Show simple item record

РОЛЬ ВИКЛАДАННЯ ПЕРСОНАЛІСТИЧНОЇ МОДЕЛІ БІОЕТИКИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ МЕДИЧНОГО ФАХІВЦЯ

dc.creatorVolkova, N. M.
dc.creatorTolokova, T. I.
dc.creatorTereshkevych, H. T.
dc.date2015-12-18
dc.date.accessioned2020-07-03T09:35:08Z
dc.date.available2020-07-03T09:35:08Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/nursing/article/view/5427
dc.identifier10.11603/2411-1597.2012.4.5427
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15798
dc.descriptionThe medical worker should be qualified not only in his specific field and to be familiar with technologies, but also he should be a communicative, spiritual and moral person, according to the current range of health and social problems. The contemporary rapid development of biological science discovered the fundamentally new methods of treatment, reproduction of organisms, new opportunities in the biotechnology development. Therefore, the medical educational institutions should train the specialists who can provide holistic spiritual support to patients and respect the life and dignity.en-US
dc.descriptionСучасне коло соціальних і медичних проблем вимагає від медичного працівника володіти не лише вузькопрофесійними знаннями і технологіями, а й бути обізнаним у тонкощах людського спілкування, мати розвинені комунікативні навички, бути духовно багатою особистістю зі сформованими морально- етичними цінностями. Сучасний стрімкий розвиток біологічної науки відкрив принципово нові методи лікування хворих, відтворення організмів, нові можливості в розвитку біотехнологій. Тому медичні освітні заклади повинні готувати фахівців, які зможуть надавати цілісний духовний супровід хворим і шанувати життя і гідність людини.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherТернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевськогоuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/nursing/article/view/5427/4990
dc.rightsАвторське право (c) 2015 Медсестринствоuk-UA
dc.sourceNursing; No. 4 (2012)en-US
dc.sourceМедсестринство; № 4 (2012)ru-RU
dc.sourceМедсестринство; № 4 (2012)uk-UA
dc.source2415-3028
dc.source2411-1597
dc.source10.11603/2411-1597.2012.4
dc.titleTHE ROLE OF TEACHING OF THE PERSONALISTIC MODEL OF BIOETHICS FOR THE MEDICAL PROFESSIONAL’S PERSONALITY FORMATIONen-US
dc.titleРОЛЬ ВИКЛАДАННЯ ПЕРСОНАЛІСТИЧНОЇ МОДЕЛІ БІОЕТИКИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ МЕДИЧНОГО ФАХІВЦЯuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeРецензована статтяuk-UA


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record