MODERN TECHNOLOGIES OF THE EDUCATIONAL PROCESS OPTIMIZATION IN THE TEACHING OF INFECTIOUS DISEASES: HOW TO IMPROVE QUALITY IN THE CONDITIONS OF HIGHER EDUCATION REFORM?
СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПРИ ВИКЛАДАННІ ІНФЕКЦІЙНИХ ХВОРОБ: ЯК ПІДВИЩИТИ ЯКІСТЬ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ?
dc.creator | Moskaliuk, V. D. | |
dc.creator | Sydorchuk, A. S. | |
dc.creator | Pudiak, K. I. | |
dc.creator | Sorokhan, V. D. | |
dc.date | 2020-05-15 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-03T09:27:37Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T09:27:37Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/inf-patol/article/view/11098 | |
dc.identifier | 10.11603/1681-2727.2020.1.11098 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15428 | |
dc.description | The main rational pedagogical approaches in teaching infectious diseases at the pre-graduate and postgraduate levels of higher medical education in terms of the current educational paradigm and its trends are highlighted. The systematic practical application of didactic techniques and interactive methods will allow the teacher to significantly improve the level of students’ learning. The implementation of simulation innovative technologies – independent, teacher-controlled work of student with simulators and mannequin in the university simulation medicine centers allows to improve the level of practical training of the future competitive medical specialist in a qualitative and effective way. | en-US |
dc.description | Висвітлено основні раціональні педагогічні підходи при викладанні інфекційних хвороб на додипломному та післядипломному рівнях вищої медичної освіти з точки зору сучасної освітньої парадигми та її трендів. Систематичне практичне застосування дидактичних прийомів та інтерактивних методик дозволить викладачу істотно поліпшити рівень засвоєння знань студентами. Імплементація симуляційних інноваційних технологій – самостійної, контрольованої викладачем студентської роботи з тренажерами й манекенами в умовах університетських центрів симуляційної медицини дозволяє якісно та ефективно підвищувати рівень практичної підготовки майбутнього конкурентоспроможного фахівця-медика. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | ТНМУ | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/inf-patol/article/view/11098/10581 | |
dc.source | Infectious Diseases; No. 1 (2020); 47-52 | en-US |
dc.source | Інфекційні хвороби; № 1 (2020); 47-52 | ru-RU |
dc.source | Інфекційні хвороби; № 1 (2020); 47-52 | uk-UA |
dc.source | 2414-9969 | |
dc.source | 1681-2727 | |
dc.source | 10.11603/1681-2727.2020.1 | |
dc.subject | standardized patient | en-US |
dc.subject | infectious diseases clinic | en-US |
dc.subject | educational process | en-US |
dc.subject | simulation medicine | en-US |
dc.subject | стандартизований пацієнт | uk-UA |
dc.subject | клініка інфекційних хвороб | uk-UA |
dc.subject | навчальний процес | uk-UA |
dc.subject | симуляційна медицина | uk-UA |
dc.title | MODERN TECHNOLOGIES OF THE EDUCATIONAL PROCESS OPTIMIZATION IN THE TEACHING OF INFECTIOUS DISEASES: HOW TO IMPROVE QUALITY IN THE CONDITIONS OF HIGHER EDUCATION REFORM? | en-US |
dc.title | СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПРИ ВИКЛАДАННІ ІНФЕКЦІЙНИХ ХВОРОБ: ЯК ПІДВИЩИТИ ЯКІСТЬ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ? | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | рецензована стаття | uk-UA |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |