Show simple item record

ПЕРШИЙ ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ СИМУЛЯЦІЙНОГО ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ BODY INTERACT ЯК СКЛАДОВОЇ АТЕСТАЦІЇ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ

dc.creatorKolesnyk, M. Yu.
dc.date2020-06-03
dc.date.accessioned2020-07-03T09:14:47Z
dc.date.available2020-07-03T09:14:47Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/11150
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2020.2.11150
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15348
dc.descriptionThe article presents the first experience of using the Body Interact simulation interactive training system as a stage of interns’ attestation. Descriptions and principles of operation with “virtual patient” system are given. The exam procedure with individual workstations installed on laptops is described. The grading criteria and evaluation principles for work with Body Interact system are defined. Examination results of 47 interns in the specialty “Internal Diseases” and “General Practice – Family Medicine” are analyzed according to virtual clinical scenarios “Acute coronary syndrome with ST segment elevation”, “Pulmonary embolism”, “Acute left ventricular insufficiency”, “Hypoglycemia” and ”Acute disorders of cerebral circulation”. The main mistakes are identified and systematized on the basis of the analysis of individual step-by-step reports of work results on the simulation training system Body Interact. Steps for optimizing the system and expanding the experience of its usage in order to make the attestation of final courses students are suggested.en-US
dc.descriptionУ статті представлено перший досвід використання системи симуляційного інтерактивного навчання Body Interact як етапу атестації лікарів-інтернів. Описано основні принципи роботи із «віртуальним пацієнтом». Викладено методику проведення іспиту з використанням індивідуальних робочих станцій, встановлених на ноутбуках. Визначено критерії та принципи оцінювання роботи на системі симуляційного інтерактивного навчання BodyInteract. Проаналізовано результати іспиту у 47 лікарів-інтернів за фахом «Внутрішні хвороби» та «Загальна практика – сімейна-медицина» за віртуальними клінічними сценаріями «гострий коронарний синдром з елевацією сегмента ST», «тромбоемболія легеневої артерії», «гостра лівошлуночкова недостатність», «гіпоглікемія» та «гостре порушення мозкового кровообігу». Визначено та систематизовано основні помилки лікарів-інтернів на основі аналізу індивідуальних покрокових звітів результатів роботи на системі симуляційного навчання Body Interact. Запропоновано кроки до оптимізації використання системи та розширення досвіду її використання для атестації студентів випускних курсів.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/11150/10619
dc.sourceMedical Education; No. 2 (2020); 71-74en-US
dc.sourceМедична освіта; № 2 (2020); 71-74uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2020.2
dc.subjectsimulation-based educationen-US
dc.subject“virtual patient”en-US
dc.subjectattestationen-US
dc.subjectinternsen-US
dc.subjectсимуляційне навчанняuk-UA
dc.subject«віртуальний пацієнт»uk-UA
dc.subjectатестаціяuk-UA
dc.subjectлікарі-інтерниuk-UA
dc.titleTHE FIRST EXPERIENCE OF USING THE BODY INTERACT SIMULATION INTERACTIVE TRAINING PLATFORM AS A PART OF INTERNS’ ATTESTATIONen-US
dc.titleПЕРШИЙ ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ СИМУЛЯЦІЙНОГО ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ BODY INTERACT ЯК СКЛАДОВОЇ АТЕСТАЦІЇ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record