HERBART AND HERBARTIANISM IN EUROPEAN PEDAGOGY: HISTORY AND MODERNITY
ГЕРБАРТ І ГЕРБАРТІАНСТВО В ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ПЕДАГОГІЦІ: ІСТОРІЯ Й СУЧАСНІСТЬ
dc.creator | Fedchyshyn, N. O. | |
dc.creator | Protner, Edvard | |
dc.date | 2020-06-02 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-03T09:14:46Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T09:14:46Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/11143 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2020.2.11143 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15341 | |
dc.description | The proposed article offers an assessment of J.-F. Herbart and Herbartians in the history of pedagogy of Germany, pre-revolutionary Russia, and Ukraine; the influence of the doctrine of J.-F. Herbart and Herbartians on the development of pedagogical science; borrowing ideas of these representatives in school education, namely the processes of formation, changes in directions, ideas, principles and tasks of the educational process; structural and substantive features of Herbartian pedagogy are revealed. It has been outlined the ways of popularizing Herbartianism in European countries and the significance of the theoretical heritage of Herbartians in the modern history of pedagogy. | en-US |
dc.description | У статті запропоновано оцінку діяльності Й.-Ф. Гербарта і гербартіанців в історії педагогіки Німеччини та дореволюційної Росії, а, відтак, й України; окреслено вплив вчення Й.-Ф. Гербарта і гербартіанців на розвиток педагогічної науки; досліджено запозичення ідей цих представників у шкільній освіті, а саме процеси формування, зміни в напрямах, ідеях, принципах і завданнях навчально-виховного процесу; розкрито структурні та змістові особливості гербартіанської педагогіки; окреслено шляхи популяризації гербартіанства в європейських країнах та значення теоретичної спадщини гербартіанців у сучасній історії педагогіки. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/11143/10611 | |
dc.source | Medical Education; No. 2 (2020); 25-31 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2020); 25-31 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2020.2 | |
dc.subject | Herbartianism | en-US |
dc.subject | J.-F. Herbart | en-US |
dc.subject | pedagogical views | en-US |
dc.subject | curriculum | en-US |
dc.subject | theory and practice | en-US |
dc.subject | гербартіанство | uk-UA |
dc.subject | Й.-Ф. Гербарт | uk-UA |
dc.subject | педагогічні погляди | uk-UA |
dc.subject | навчальний план | uk-UA |
dc.subject | теорія і практика | uk-UA |
dc.title | HERBART AND HERBARTIANISM IN EUROPEAN PEDAGOGY: HISTORY AND MODERNITY | en-US |
dc.title | ГЕРБАРТ І ГЕРБАРТІАНСТВО В ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ПЕДАГОГІЦІ: ІСТОРІЯ Й СУЧАСНІСТЬ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |