GAMES AS A MEANS OF LEARNING A FOREIGN LANGUAGE BY MEDICAL STUDENTS
ІГРОВА МОДЕЛЬ ЯК ЗАСІБ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТАМИ-МЕДИКАМИ
dc.creator | Yelahina, N. I. | |
dc.creator | Fedchyshyn, N. O. | |
dc.date | 2020-04-02 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-03T09:14:21Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T09:14:21Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/11000 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2020.1.11000 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15331 | |
dc.description | The article analyzes the role of the educational game as a means of organizing the speech activity of medical students in English. The authors of the article emphasize the need to use active teaching methods in the educational process while learning English. It has been established that games in English classes can be divided into the following categories: games aimed at mastering new vocabulary; games aimed at grammatical material consolidation; communication games aimed at developing students’ monologs and dialogs. Methods, goals and tasks for forming a communicative model are highlighted. Examples of interaction between a teacher and a student are analyzed. It is noted that the conduct of professional games has a multi-faceted approach and is carried out according to a certain model. Systematic and purposeful use of games as a method of teaching English to medical students contributes to the effective learning in the educational process. | en-US |
dc.description | У статті висвітлено роль навчальної гри як засобу організації мовленнєвої діяльності студентів-медиків англійською мовою. Автор статті підкреслює необхідність використання у навчальному процесі з англійської мови активних методів навчання. Встановлено, що ігри на заняттях з англійської мови можна поділити на такі категорії: ігри, спрямовані на засвоєння лексичних одиниць; ігри, спрямовані на закріплення граматичного матеріалу; комунікативні ігри, які спрямовані на розвиток монологічного та діалогічного мовлення студентів. Висвітлені методи, цілі і завдання для формування комунікативної моделі. Проаналізовані приклади взаємодії викладача і студента. Наголошується, що проведення професійних ігор має різнобічний характер та проводиться за певною моделлю. Систематичне та цілеспрямоване використання ігор як методу навчання англійської мови для студентів-медиків сприяє ефективному засвоєнню навчального процесу. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/11000/10501 | |
dc.source | Medical Education; No. 1 (2020); 87-92 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2020); 87-92 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2020.1 | |
dc.subject | English language | en-US |
dc.subject | educational game | en-US |
dc.subject | educational process | en-US |
dc.subject | medical students | en-US |
dc.subject | professional activity | en-US |
dc.subject | англійська мова | uk-UA |
dc.subject | навчальна гра | uk-UA |
dc.subject | навчальний процес | uk-UA |
dc.subject | студенти-медики | uk-UA |
dc.subject | професійна діяльність | uk-UA |
dc.title | GAMES AS A MEANS OF LEARNING A FOREIGN LANGUAGE BY MEDICAL STUDENTS | en-US |
dc.title | ІГРОВА МОДЕЛЬ ЯК ЗАСІБ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТАМИ-МЕДИКАМИ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |