A PRACTICAL AS THE MAIN FORM OF THE EDUCATIONAL PROCESS ON THE DISCIPLINE “UKRAINIAN AS A FOREIGN LANGUAGE” AT THE HIGHER SCHOOL
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ ЯК ОСНОВНА ФОРМА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ З ДИСЦИПЛІНИ «УКРАЇНСЬКА МОВА ЯК ІНОЗЕМНА» У ВИЩІЙ ШКОЛІ
dc.creator | Stefanyshyn, K. L. | |
dc.date | 2020-04-02 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-03T09:14:20Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T09:14:20Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10999 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2020.1.10999 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15330 | |
dc.description | A practical is the main form of students' educational activity at the higher educational institutions on the discipline “Ukrainian as a Foreign Language”. Practicals at the higher educational establishment provide students with the detailed consideration of certain theoretical basics of the discipline. They also suggest the formation of skills and abilities, their practical application by the individual, fulfillment of the student's formulated tasks and solving situational problems. Based on the topic “Appearance Description”, the article presents the structure and meaningful content of a practical lesson in Ukrainian as a foreign language. The course of study is structured according to the requirements for practicals at the higher school and adapted to the communicative needs of foreign students studying in Ukraine. The structure of the lesson consists of five stages: organizational part, mastering vocabulary on the topic, performing training exercises, working with the text, current control. The content of a course corresponds to the program of the discipline “Ukrainian as a Foreign Language”, the task is built with regard to the program requirements and is subordinated to the objective of the discipline i.e. to provide basic communicative needs of foreign students in the everyday life, educational and professional spheres. The developed system of exercises is intended to form and improve different types of speech activity (listening, speaking, reading and writing). Knowledge of vocabulary for describing a person’s appearance, ability to build monologues, initiate and conduct a dialogue on the topic, skills to reconcile adjectives, personal and possessive pronouns with nouns in the genus, numbers and case allow to ensure the implementation of communicative needs in communicative needs and needs household, socio-cultural, official-business, educational-professional. | en-US |
dc.description | Практичне заняття є основною формою навчальної діяльності студентів у закладах вищої освіти із дисципліни «Українська мова як іноземна». Практичні заняття у ЗВО передбачають детальний розгляд студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни з викладачем і формування вміння та навичок їх практичного застосування шляхом індивідуального виконання студентом сформульованих завдань та вирішення ситуаційних задач. На прикладі вивчення теми «Опис зовнішності» у статті представлено структуру і змістове наповнення практичного заняття з української мови як іноземної. Хід заняття структуровано згідно з вимогами до практичних занять у вищій школі та адаптовано до комунікативних потреб чужоземних студентів, які навчаються в Україні. Структура заняття містить п’ять етапів: організаційну частину, засвоєння лексико-граматичного матеріалу до теми, виконання тренувальних вправ, роботу з текстом, поточний контроль. Змістове наповнення відповідає програмі навчальної дисципліни «Українська мова як іноземна», завдання побудовано з урахуванням програмних вимог і підпорядковано меті дисципліни – забезпечення базових комунікативних потреб чужоземних студентів у побутовій та навчально-професійній сферах. Розроблена система вправ призначена для формування та розвитку різних видів мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання та письма). Знання лексики на позначення зовнішності людини, вміння будувати монологічні висловлювання, ініціювати та вести діалог-розпитування на запропоновану тему, навички узгоджувати прикметники, особові і присвійні займенники з іменниками у роді, числі та відмінку дозволяють забезпечити реалізацію комунікативних потреб іноземних студентів у різних сферах спілкування: побутовій, соціально-культурній, офіційно-діловій, навчально-професійній. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10999/10500 | |
dc.source | Medical Education; No. 1 (2020); 82-86 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2020); 82-86 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2020.1 | |
dc.subject | Ukrainian as a foreign language | en-US |
dc.subject | practicals | en-US |
dc.subject | organizational part | en-US |
dc.subject | mastering of vocabulary | en-US |
dc.subject | performance of training exercises | en-US |
dc.subject | work with a text | en-US |
dc.subject | current control | en-US |
dc.subject | українська мова як іноземна | uk-UA |
dc.subject | практичне заняття | uk-UA |
dc.subject | організаційна частина | uk-UA |
dc.subject | засвоєння лексико-граматичного матеріалу | uk-UA |
dc.subject | виконання тренувальних вправ | uk-UA |
dc.subject | робота з текстом | uk-UA |
dc.subject | поточний контроль | uk-UA |
dc.title | A PRACTICAL AS THE MAIN FORM OF THE EDUCATIONAL PROCESS ON THE DISCIPLINE “UKRAINIAN AS A FOREIGN LANGUAGE” AT THE HIGHER SCHOOL | en-US |
dc.title | ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ ЯК ОСНОВНА ФОРМА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ З ДИСЦИПЛІНИ «УКРАЇНСЬКА МОВА ЯК ІНОЗЕМНА» У ВИЩІЙ ШКОЛІ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |