Показати скорочений опис матеріалу
THE ROLE OF A SCIENTIFIC CIRCLE IN STUDENTS’ PROFESSIONAL TRAINING
РОЛЬ НАУКОВОГО ГУРТКА У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ
dc.creator | Rodionova, V. V. | |
dc.creator | Hlyniana, L. A. | |
dc.creator | Hashynova, K. Yu. | |
dc.creator | Razumnyi, R. V. | |
dc.date | 2020-04-02 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-03T09:14:20Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T09:14:20Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10997 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2020.1.10997 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15328 | |
dc.description | In the current context of higher education reform, there is a redistribution of academic hours, with reduced number of lectures and practical classes and increased workload for students to prepare themselves. In the training of doctors, the practical component of training remains perhaps the most important. The types of educational activities of students according to the curriculum are lectures, practical classes and students’ independent work. The latter occupies an important place in the course of teaching the discipline. In order to encourage students to gain practical experience with the patient, perform scientific work, etc., students should be encouraged to participate in the work of scientific circles at the departments. During the preparation of the meetings of the circle and its conducting, the teacher becomes more familiar with the most active and purposeful students, who seek not only to deepen their knowledge during extracurricular time, but are involved in the implementation of scientific work, participate in the Olympiad, prepare scientific papers for participation in higher education all-Ukrainian competitions of scientific works. The Student Science Circle is a full-fledged, non-classroom method of student’s training. The participation of students in the work of scientific circles promotes research activities, the formation of creative abilities, the increase of general self-esteem and self-realization of students. An important condition for the formation of quality education is the development of a creative component of a specialist with the support of their cognitive activity and independence, which supports professional growth of a future doctor. | en-US |
dc.description | У сучасних умовах реформування вищої освіти має місце перерозподіл навчальних годин із зменшенням лекцій і практичних занять та збільшенням навантаження для самостійної підготовки студентів. У підготовці лікарів практична складова підготовки залишається чи не найбільш вагомою. Видами навчальної діяльності студентів згідно з навчальним планом є лекції, практичні заняття і самостійна робота студентів. Вагоме місце у процесі навчання дисципліни займає самостійна робота студентів. Для заохочення студентів у набутті практичного досвіду роботи із хворим, виконанні наукової роботи тощо слід запропонувати участь студентів у роботі наукових гуртків на кафедрах. Під час підготовки засідань гуртка та його проведення викладач більш глибоко знайомиться з активними та цілеспрямованими студентами, які прагнуть не тільки поглиблювати свої знання у позааудиторний час, але й залучаються до виконання наукової роботи, беруть участь у проведенні олімпіад, готують наукові роботи для участі у вузівських та всеукраїнських конкурсах наукових робіт. Студентський науковий гурток є повноцінним позааудиторним методом підготовки студентів. Участь студентів у роботі наукових гуртків сприяє науково-дослідницькій діяльності, формуванню творчих здібностей, підвищенню загальної самооцінки та самореалізації студентів. Важливою умовою формування якісної освіти є розвиток творчої складової фахівця з підтримкою в нього пізнавальної активності та самостійності, що підтримує професійний ріст майбутнього лікаря. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10997/10498 | |
dc.source | Medical Education; No. 1 (2020); 72-76 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2020); 72-76 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2020.1 | |
dc.subject | extracurricular work | en-US |
dc.subject | scientific circuit | en-US |
dc.subject | improvement of practical skills | en-US |
dc.subject | позааудиторне навчання | uk-UA |
dc.subject | науковий гурток | uk-UA |
dc.subject | вдосконалення практичних навичок | uk-UA |
dc.title | THE ROLE OF A SCIENTIFIC CIRCLE IN STUDENTS’ PROFESSIONAL TRAINING | en-US |
dc.title | РОЛЬ НАУКОВОГО ГУРТКА У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Долучені файли
Файл | Розмір | Формат | Переглянути |
---|---|---|---|
Даний матеріал не має долучених файлів. |