PROJECT METHOD: PAST AND FUTURE
МЕТОД ПРОЄКТІВ: МИНУЛЕ І МАЙБУТНЄ
dc.creator | Protsyk, H. M. | |
dc.date | 2020-04-02 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-03T09:14:20Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T09:14:20Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10996 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2020.1.10996 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15327 | |
dc.description | The issues of the “project method” in the context of the past and the prospects for further use in the educational process have been considered. It has been suggested the interpretation of the terms “project”, “method”, “project method” based on the generalization of definitions of many researchers. It has also been found out that a project is a comprehensive way of exploring different topics as while working on one main topic, others, which are no less important, are identified in the course of the activity and in-depth study of the issue. It has been indicated the effectiveness of the “project method”, its dependence on the level of preparation due to the subject of study since the participants must possess certain skills and experience for its implementation. The main stages of the project-based learning process are outlined. It has been highlighted the role of the teacher in project training. It is emphasized that the teacher performs contemplative and directing functions while executing the project, and his main goal is to create a working atmosphere that is comfortable for all participants. It is noted that the project method, like any other method used in the educational process, has both advantages and disadvantages. The information about the founder of William Kilpatrick's “project method” is given. It has been emphasized that W. Kilpatrick suggested organizing the educational process as an appropriate activity in the social environment, focused on the enrichment of individual experience. Information on “smart cards” and their relation to the “project method” is presented. It has been stated the essence of reference schemes, which allow to cover a certain issue in the most complete way, help in memorizing, supplementing, associating, visualizing information. It is supposed that the application of this method allows to unite children, learn how to work in a team, develop the ability to express their opinions, formulate a willingness to take different approaches to one topic. | en-US |
dc.description | Розглянуто питання «методу проєктів» у контексті минулого та перспектив подальшого його застосування в навчальному процесі. Подано трактування термінів «проєкт», «метод», «метод проєктів» на основі узагальнення визначень багатьох учених. З’ясовано, що проєкт є способом комплексного вивчення тієї чи іншої теми, оскільки опрацьовуючи одну основну тему, інші, що є не менш важливими, визначаються в процесі діяльності та глибшого дослідження цього питання. Вказано на ефективність «методу проєктів», її залежність від рівня підготовки суб’єкта навчання, оскільки він має володіти певними вміннями і навичками для його реалізації. Наведено основні етапи процесу навчання за методом проєктів. Висвітлено роль викладача у проєктному навчанні. Акцентовано, що вчитель при виконанні учнями проєкту здійснює споглядаючу і скеровуючу функції, а головна його мета – створити робочу атмосферу, комфортну для всіх учасників. Зазначено що, метод проєктів, як і будь-який інший метод, який застосовується в навчальному процесі, має і переваги, і недоліки. Наведено інформацію про основоположника «методу проєктів» Вільяма Кілпатрика. Наголошено, що В. Кілпатрик пропонував організовувати навчальний процес як відповідну діяльність дитини в соціальному середовищі, орієнтовану на збагачення її індивідуального досвіду. Представлено інформацію щодо «інтелектуальних карт», їхнього зв’язку з «методом проєктів». Розкрито суть опорних схем, що дають змогу найповніше висвітлити певне питання, допомагають у запам’ятовуванні, доповненні, асоціюванні, візуалізації інформації. Зазначено, що застосування цього методу дає змогу згуртувати дітей, навчитися працювати в команді, виробити вміння висловлювати свою думку, сформулювати готовність сприймати різні підходи до однієї теми. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10996/10497 | |
dc.source | Medical Education; No. 1 (2020); 67-71 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2020); 67-71 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2020.1 | |
dc.subject | project | en-US |
dc.subject | method | en-US |
dc.subject | critical thinking | en-US |
dc.subject | pros and cons | en-US |
dc.subject | learning effectiveness | en-US |
dc.subject | educational technology | en-US |
dc.subject | teacher's role | en-US |
dc.subject | проєкт | uk-UA |
dc.subject | метод | uk-UA |
dc.subject | критичне мислення | uk-UA |
dc.subject | переваги та недоліки | uk-UA |
dc.subject | ефективність навчання | uk-UA |
dc.subject | освітня технологія | uk-UA |
dc.subject | роль учителя | uk-UA |
dc.title | PROJECT METHOD: PAST AND FUTURE | en-US |
dc.title | МЕТОД ПРОЄКТІВ: МИНУЛЕ І МАЙБУТНЄ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |