Show simple item record

ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ГРИ ПРИ ВИВЧЕННІ МЕДИЧНОЇ ТЕРМІНОЛОГІЇ У ВИЩИХ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ

dc.creatorSavaryn, T. V.
dc.creatorProkop, I. A.
dc.date2020-04-01
dc.date.accessioned2020-07-03T09:14:18Z
dc.date.available2020-07-03T09:14:18Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10987
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2020.1.10987
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15319
dc.descriptionThe paper considers the possibility of using game elements in the study of medical terminology in Latin and English. Different types of games-exercises are illustrated in the examples. Such requirements for the exercises as novelty, culturological and professional orientation, and providing students in the process of doing exercises-games with necessary non-verbal basis are taken into account. It is stressed that practical classes with the use of game technologies and elements of problem-based learning develop and improve students’ skills of independent work, ability of critical thinking and acting in creative and constructive way, of fulfilling tasks given by the teacher, as well as of making adequate individual and collective decisions, and of comprehending the outcomes. A game is supposed to contribute to consolidation of a particular subject, to give examples for illustrating theoretical material visually, and to model some training situations. It is noted that interactive methods in teaching professional terminology are the most effective for perfecting students’ skills and abilities, since they perform the following tasks: 1) development of an interest for medicine on the whole and for the future professional activity particularly; 2) increase in the level of understanding and mastering English and Latin; 3) formation of professional competences a future doctor should possess; 4) development of self-dependence – ability to find methods and ways of solving tasks without assistance; 5) ability to hear an opinion of a crewmate, to be loyal and tolerant of someone else’s viewpoint. It is emphasized that practical classes with the use of game elements contribute to future doctors’ training activation and effectiveness, alongside with realizing natural aspirations for communication, mutual assistance, and cooperation.en-US
dc.descriptionУ статті проаналізовано можливість використання ігрових моментів при вивченні медичної термінології на заняттях з латинської та англійської мов. На прикладах проілюстровано різні види навчальних ігор-вправ. Враховано такі вимоги до вправ, як новизна, культурологічна та професійна спрямованість, забезпечення студентів у процесі виконання вправ-ігор необхідними невербальними опорами. Акцентується на тому, що практичні заняття з використанням ігрових технологій та елементів проблемного навчання розвивають та вдосконалюють у студентів навички самостійної роботи, вміння критично мислити і діяти конструктивно та творчо, вирішувати поставлені викладачем завдання, приймати оптимальні в умовах певної ситуації самостійні та колективні рішення, осмислювати результати прийнятих рішень. Гра покликана сприяти закріпленню матеріалу конкретної теми, демонструвати приклади, що ілюструють наочно теоретичний матеріал, моделювати певні навчальні ситуації. Зазначається, що інтерактивні методи при навчанні фахової термінології є найбільш ефективним засобом удосконалення вмінь та навичок майбутніх лікарів, оскільки вирішують такі завдання, як: 1) розвиток у студентів-медиків інтересу до медицини в цілому та до майбутньої професійної діяльності зокрема; 2) підвищення рівня розуміння і засвоєння англійської та латинської мов; 3) формування термінологічних компетенцій, якими повинен володіти майбутній фахівець-медик; 4) розвиток самостійності – здатності без сторонньої допомоги знайти шляхи та методи вирішення поставленого завдання; 5) вміння почути думку іншого члена колективу, бути лояльним і терпимим до іншої думки, точки зору. Акцентовано, що практичні заняття з використанням елементів гри сприяють активізації та результативності навчання студентів-медиків, реалізують природне прагнення до спілкування, взаємодопомоги, співпраці.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10987/10488
dc.sourceMedical Education; No. 1 (2020); 21-26en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2020); 21-26uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2020.1
dc.subjectinteractive training methodsen-US
dc.subjectrole-playing gameen-US
dc.subjectmedical terminologyen-US
dc.subjectiнтерaктивнi метoди нaвчaнняuk-UA
dc.subjectрoльoвa грauk-UA
dc.subjectмедична термінологіяuk-UA
dc.titleTHE USE OF GAME ELEMENTS IN THE STUDY OF MEDICAL TERMINOLOGY IN HIGHER MEDICAL EDUCATIONAL ESTABLISHMENTSen-US
dc.titleВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ГРИ ПРИ ВИВЧЕННІ МЕДИЧНОЇ ТЕРМІНОЛОГІЇ У ВИЩИХ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record