Show simple item record

РЕЗУЛЬТАТИ ВПРОВАДЖЕННЯ ЄДИНОГО ДЕРЖАВНОГО КВАЛІФІКАЦІЙНОГО ІСПИТУ У СТУДЕНТІВ-ПРОВІЗОРІВ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МЕДИЧНОЇ АКАДЕМІЇ

dc.creatorPotapova, T. M.
dc.creatorSliesarchuk, V. Yu.
dc.creatorPodpletnia, O. A.
dc.creatorLohvynenko, N. V.
dc.date2020-04-01
dc.date.accessioned2020-07-03T09:14:17Z
dc.date.available2020-07-03T09:14:17Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10986
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2020.1.10986
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15318
dc.descriptionThe article analyzes the results of the Unified State Qualification Examination (USQE) implementation in order to assess the pharmacy students’ education level during the Krok-1 licensed integrated examination and to compare these results with the national indicators. Considering that for the first time in 2019 a new qualitative assessment method of students’ knowledge has been introduced in Ukraine, both Ukrainian and foreign third year pharmacy students have had the USQ examination at Dnipropetrovsk Medical Academy (DMA), which included two components: Krok-1 licensed integrated examination and professional English. The analysis of the obtained results has revealed some shortcomings of the student training program and drawn an attention to the solution to these problematic issues. This comprehensive assessment of the pharmacy students’ profile knowledge allows us to identify the training programs’ shortcomings and provides an opportunity to increase the effectiveness of study at the academy in order to integrate Ukrainian specialists in the world medicine.en-US
dc.descriptionУ статті проведено аналіз результатів впровадження єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ) для оцінки рівня знань у студентів-провізорів під час складання ліцензійного інтегрованого іспиту Крок-1 та порівняння цих результатів з національними показниками. Зважаючи на те, що у 2019 р. в Україні вперше було впроваджено якісно новий інструмент оцінювання знань студентів, в Дніпропетровській медичній академії студенти-провізори 3 курсу, як громадяни України, так і іноземці, складали ЄДКІ, який мав такі дві складові, як: ліцензійний інтегрований комплексний іспит Крок-1 та англійська мова професійного спрямування. Аналіз отриманих результатів дозволив виявити деякі недоліки при підготовці студентів в академії та привернути увагу до рішення цих проблемних питань. Таке комплексне оцінювання профільних знань студентів-провізорів дозволяє виявити слабкі сторони процесу навчання і надає можливість підвищити ефективність навчання в академії для інтегрування вітчизняних фахівців у світову медицину.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10986/10487
dc.sourceMedical Education; No. 1 (2020); 16-20en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2020); 16-20uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2020.1
dc.subjectUnified State Qualification Examination (USQE)en-US
dc.subjectpharmacisten-US
dc.subjectspecialisten-US
dc.subjecthigher educational institutionen-US
dc.subjectprofessional orientationen-US
dc.subjectintegrated examen-US
dc.subjectєдиний державний кваліфікаційний іспитuk-UA
dc.subjectпровізорuk-UA
dc.subjectфахівецьuk-UA
dc.subjectвища школаuk-UA
dc.subjectпрофесійна спрямованістьuk-UA
dc.subjectінтегрований іспитuk-UA
dc.titleTHE RESULTS OF IMPLEMENTATION OF THE UNIFIED STATE QUALIFICATION EXAMINATION OF PHARMACY STUDENTS AT DNIPROPETROVSK MEDICAL ACADEMYen-US
dc.titleРЕЗУЛЬТАТИ ВПРОВАДЖЕННЯ ЄДИНОГО ДЕРЖАВНОГО КВАЛІФІКАЦІЙНОГО ІСПИТУ У СТУДЕНТІВ-ПРОВІЗОРІВ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МЕДИЧНОЇ АКАДЕМІЇuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record