Show simple item record

ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

dc.creatorFedchyshyn, N. O.
dc.creatorYelahina, N. I.
dc.date2020-04-01
dc.date.accessioned2020-07-03T09:14:17Z
dc.date.available2020-07-03T09:14:17Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10985
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2020.1.10985
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15317
dc.descriptionIt has been considered the principles of professional training of future PE teachers. The modern challenges in the professional training of future PE teachers at the higher education institutions are analyzed; the main directions of introduction of pedagogical technologies in the process of vocational training are specified. The article emphasizes the need for systematic introduction of innovative and information technologies, content updating, use of new forms, tools, methods and principles of education in the educational process of the higher educational institutions in order to improve the quality of future PE teachers’ professional training. It is established that the system of physical education at the higher schools faces the fact that it is necessary to go beyond the traditional activity of teachers at these establishments, and therefore requires a social and psychological rethinking of the system of teaching and the proposed amount of knowledge.en-US
dc.descriptionУ статті розглянуто особливості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури, з’ясовано сучасні виклики, які стоять перед закладами вищої освіти у професійній підготовці майбутніх вчителів фізичної культури, проаналізовано основні напрями впровадження педагогічних технологій у процес такої підготовки. У дослідженні наголошено на необхідності системного впровадження інноваційних та інформаційних технологій, використання новітніх форм, оновлення змісту, засобів, принципів та методики навчання у навчальний процес закладів вищої освіти задля підвищення якості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. Встановлено, що система вищої фізкультурної освіти стоїть перед фактом необхідності виходу за рамки традиційної діяльності викладача ЗВО, а тому потребує педагогіко-психологічного переосмислення системи викладання і пропонованих обсягів знань.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10985/10486
dc.sourceMedical Education; No. 1 (2020); 11-15en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2020); 11-15uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2020.1
dc.subjectprofessional activityen-US
dc.subjectphysical education (PE)en-US
dc.subjectvocational trainingen-US
dc.subjecthigher educational establishmenten-US
dc.subjectnewest information technologiesen-US
dc.subjectпрофесійна діяльністьuk-UA
dc.subjectфізична культураuk-UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk-UA
dc.subjectвищий навчальний закладuk-UA
dc.subjectновітні інформаційні технологіїuk-UA
dc.titlePECULIARITIES OF FUTURE PE TEACHERS’ TRAINING AT THE HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTen-US
dc.titleОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record