PECULIARITIES OF FUTURE PE TEACHERS’ TRAINING AT THE HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
dc.creator | Fedchyshyn, N. O. | |
dc.creator | Yelahina, N. I. | |
dc.date | 2020-04-01 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-03T09:14:17Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T09:14:17Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10985 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2020.1.10985 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15317 | |
dc.description | It has been considered the principles of professional training of future PE teachers. The modern challenges in the professional training of future PE teachers at the higher education institutions are analyzed; the main directions of introduction of pedagogical technologies in the process of vocational training are specified. The article emphasizes the need for systematic introduction of innovative and information technologies, content updating, use of new forms, tools, methods and principles of education in the educational process of the higher educational institutions in order to improve the quality of future PE teachers’ professional training. It is established that the system of physical education at the higher schools faces the fact that it is necessary to go beyond the traditional activity of teachers at these establishments, and therefore requires a social and psychological rethinking of the system of teaching and the proposed amount of knowledge. | en-US |
dc.description | У статті розглянуто особливості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури, з’ясовано сучасні виклики, які стоять перед закладами вищої освіти у професійній підготовці майбутніх вчителів фізичної культури, проаналізовано основні напрями впровадження педагогічних технологій у процес такої підготовки. У дослідженні наголошено на необхідності системного впровадження інноваційних та інформаційних технологій, використання новітніх форм, оновлення змісту, засобів, принципів та методики навчання у навчальний процес закладів вищої освіти задля підвищення якості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. Встановлено, що система вищої фізкультурної освіти стоїть перед фактом необхідності виходу за рамки традиційної діяльності викладача ЗВО, а тому потребує педагогіко-психологічного переосмислення системи викладання і пропонованих обсягів знань. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10985/10486 | |
dc.source | Medical Education; No. 1 (2020); 11-15 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2020); 11-15 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2020.1 | |
dc.subject | professional activity | en-US |
dc.subject | physical education (PE) | en-US |
dc.subject | vocational training | en-US |
dc.subject | higher educational establishment | en-US |
dc.subject | newest information technologies | en-US |
dc.subject | професійна діяльність | uk-UA |
dc.subject | фізична культура | uk-UA |
dc.subject | професійна підготовка | uk-UA |
dc.subject | вищий навчальний заклад | uk-UA |
dc.subject | новітні інформаційні технології | uk-UA |
dc.title | PECULIARITIES OF FUTURE PE TEACHERS’ TRAINING AT THE HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT | en-US |
dc.title | ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |