COMPARATIVE ANALYSIS OF THE FIRST-YEAR PHARMACY STUDENTS’ TRAINING IN UKRAINE AND GERMANY
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ І КУРСУ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ФАРМАЦІЯ» В УКРАЇНІ ТА НІМЕЧЧИНІ
dc.creator | Goroshko, О. М. | |
dc.creator | Korovenkova, О. M. | |
dc.creator | Palamar, А. О. | |
dc.creator | Bogdan, N. S. | |
dc.creator | Rovinskyi, О. О. | |
dc.creator | Zeleniuk, V. H. | |
dc.creator | Shpychak, O. S. | |
dc.date | 2017-12-29 | |
dc.date.accessioned | 2020-02-26T12:41:53Z | |
dc.date.available | 2020-02-26T12:41:53Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/pharm-chas/article/view/8339 | |
dc.identifier | 10.11603/2312-0967.2017.4.8339 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15079 | |
dc.description | The aim of the work: to study of a familiarization process of the first-year pharmacy students with their future specialty at Ukrainian higher educational institution in comparison with similar study course at theUniversity ofBonn (Germany).Materials and Methods. Regulatory framework that regulates educational process in Ukraine and Germany and analysis of the students’ training organization at pharmaceutical departments. The Pharmaceutical Faculty atUniversity ofBonn (Germany) was chosen for comparative analysis.Results. It has been found that differences in disciplines, which provide a possibility to make Master Degree students acquaint with their future specialty, are insignificant with the main distinction in the prevalence of theoretical material, which can be explained by relatively early period of the establishment of pharmacy in Ukraine. However, the advantage in the Ukrainian students’ training is a practical training at an educational-compounding pharmacy, which contributes to the adaptation of upcoming graduates at the workplace.Conclusion. The course “Introduction to Pharmacy” provides the familiarization of the first year students of the pharmaceutical universities of Ukraine with special aspects of pharmacy and is similar to the course «Arzneimittelformenlehre» in the European University of Bonn (Germany). | en-US |
dc.description | Мета роботи. Вивчення процесу ознайомлення студентів І курсу фармацевтичних факультетів з майбутньою спеціальністю у вищому навчальному закладі (ВНЗ) порівняно з аналогічним курсом Боннського університету (Німеччина).Матеріали і методи. Використано нормативно-правову базу, що регулює освітній процес в Україні та Німеччині: проведено аналіз організації підготовки студентів фармацевтичних факультетів. Для порівняльного аналізу обрано фармацевтичний факультет Боннського університету (Німеччина).Результати й обговорення. Встановлено, що відмінності у дисциплінах, які дають можливість ознайомити студентів-магістрів із майбутньою спеціальністю, є незначними, а саме більше теоретичного матеріалу, що можна пояснити відносно молодим періодом становлення фармації в Україні. Перевагою у підготовці вітчизняних студентів є проходження практичної підготовки на базі навчально-виробничої аптеки, що сприяє адаптації майбутніх випускників на робочому місці.Висновки. Дисципліна «Вступ у фармацію» забезпечує ознайомлення першокурсників фармацевтичних факультетів з особливостями фармацевтичної справи аналогічно як і в європейському університеті м. Бонн (Німеччина) під час вивчення курсу «Arzneimittelformenlehre». | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/pharm-chas/article/view/8339/7734 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Фармацевтичний часопис | uk-UA |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | uk-UA |
dc.source | Pharmaceutical Review; No. 4 (2017); 123-128 | en-US |
dc.source | Фармацевтичний часопис; № 4 (2017); 123-128 | uk-UA |
dc.source | 2414-9926 | |
dc.source | 2312-0967 | |
dc.source | 10.11603/2312-0967.2017.4 | |
dc.subject | pharmaceutical personnel | en-US |
dc.subject | quality of education | en-US |
dc.subject | introduction to pharmacy. | en-US |
dc.subject | фармацевтичні кадри | uk-UA |
dc.subject | якість освіти | uk-UA |
dc.subject | вступ у фармацію. | uk-UA |
dc.title | COMPARATIVE ANALYSIS OF THE FIRST-YEAR PHARMACY STUDENTS’ TRAINING IN UKRAINE AND GERMANY | en-US |
dc.title | ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ І КУРСУ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ФАРМАЦІЯ» В УКРАЇНІ ТА НІМЕЧЧИНІ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |