IMPLEMENTATION OF DISTANCE LEARNING IN PHARMACEUTICAL EDUCATION (ON EXAMPLE OF NATIONAL UNIVERSITY OF PHARMACY)
ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ У ФАРМАЦЕВТИЧНУ ОСВІТУ (НА ПРИКЛАДІ НАЦІОНАЛЬНОГО ФАРМАЦЕВТИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ)
dc.creator | Galiy, L. V. | |
dc.creator | Seropian, T. M. | |
dc.date | 2017-10-04 | |
dc.date.accessioned | 2020-02-26T12:41:48Z | |
dc.date.available | 2020-02-26T12:41:48Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/pharm-chas/article/view/7869 | |
dc.identifier | 10.11603/2312-0967.2017.3.7869 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/15042 | |
dc.description | The aim of the work. Generalization of the requirements of the Ministry of Education and Science of Ukraine legal documents and determination of the methodological foundations of distance learning implementation in pharmaceutical education.Materials and Methods. Systemic method, comparative and legal analysis, method of pedagogical experiment.Results and Discussion. On the example of National University of Pharmacy (Kharkiv) the phases and activities to meet the requirements of legal documents of the Ministry of Education and Science of Ukraine for the implementation of distance learning have been summarized. Organizational, scientific-methodological, personnel, material, technical and informational supports of the university have been described. Based on the methodological foundations of distance learning offered by the authors, a schedule of the educational process was drawn up and the coordination of the pedagogical experiment was coordinated, in which 63 students and 17 departments of the university took part.Conclusions. The methodological foundations of distance learning offered and tested during the pedagogical experiment provide transparency and constant monitoring both for the educational activities of students and for its accompaniment by tutors. The experience of distance learning implementation at the National University of pharmacy (Kharkiv) can be used by higher education institutions, which train specialists in pharmacy. | en-US |
dc.description | Мета роботи. Узагальнення вимог нормативно-правових документів МОН України та визначення методологічних засад впровадження дистанційного навчання у фармацевтичну освіту.Матеріали і методи. Системний метод, порівняльний та нормативно-правовий аналіз, метод педагогічного експерименту.Результати й обговорення. На прикладі Національного фармацевтичного університету (м. Харків) узагальнено етапи та конкретні заходи щодо виконання вимог нормативно-правових документів МОН України з впровадження дистанційного навчання. Описано організаційне, науково-методичне, кадрове, матеріально-технічне та інформаційне забезпечення університету. На підставі запропонованих авторами методологічних засад дистанційного навчання розроблено графік навчального процесу та здійснено координацію педагогічного експерименту, у якому взяли участь 63 здобувачі вищої освіти та 17 кафедр університету.Висновки. Запропоновані та опрацьовані під час педагогічного експерименту методологічні засади дистанційного навчання забезпечують прозорість та постійний контроль як за освітньою діяльністю здобувачів вищої освіти, так і за її супроводженням з боку тьюторів. Досвід впровадження дистанційного навчання у Національному фармацевтичному університеті (м. Харків) може бути використаний іншими вузами, які забезпечують підготовку спеціалістів фармації. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/pharm-chas/article/view/7869/7482 | |
dc.rights | Авторське право (c) 2017 Фармацевтичний часопис | uk-UA |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | uk-UA |
dc.source | Pharmaceutical Review; No. 3 (2017); 112-117 | en-US |
dc.source | Фармацевтичний часопис; № 3 (2017); 112-117 | uk-UA |
dc.source | 2414-9926 | |
dc.source | 2312-0967 | |
dc.source | 10.11603/2312-0967.2017.3 | |
dc.subject | distance learning | en-US |
dc.subject | pharmaceutical education | en-US |
dc.subject | tutor | en-US |
dc.subject | pedagogical experiment. | en-US |
dc.subject | дистанційне навчання | uk-UA |
dc.subject | фармацевтична освіта | uk-UA |
dc.subject | тьютор | uk-UA |
dc.subject | педагогічний експеримент. | uk-UA |
dc.title | IMPLEMENTATION OF DISTANCE LEARNING IN PHARMACEUTICAL EDUCATION (ON EXAMPLE OF NATIONAL UNIVERSITY OF PHARMACY) | en-US |
dc.title | ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ У ФАРМАЦЕВТИЧНУ ОСВІТУ (НА ПРИКЛАДІ НАЦІОНАЛЬНОГО ФАРМАЦЕВТИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ) | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |