Show simple item record

МОТИВАЦІЯ ЯК ОСНОВНИЙ КОМПОНЕНТ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

dc.creatorYelahina, N. I.
dc.creatorFedchyshyn, N. O.
dc.date2020-02-15
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10868
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.4.10868
dc.descriptionIn today’s informative society, there are high requirements for global interaction, which emphasizes the need to learn English. In teaching, motivation emphasizes the student’s activity in a communicative environment, as a result of which competencies of a certain level are formed, the desire to be engaged in a certain type of activity is manifested. The aim of the given article is to recognize the importance of motivating students to learn English for Professional Purposes. The article deals with the actual and multifaceted problem of the role of motivation in the formation of foreign language competence of future medical professionals. Its features, the real state of formation, multi-vector, in particular as a component of the international professional competence of future doctors are determined. The features of the latest methods and approaches to motivation for learning English for Professional Purposes by medical students are analyzed, since motivation determines the effectiveness of educational performance and is one of its integral components. This article investigates the issues of the effectiveness of the use of interactive methods in the process of formation of communicative competence of medical students in English classes as well as the basic principles of pair-speaking activities, i.e. students performance, personality development, integrative relationship.en-US
dc.descriptionУ сучасному інформативному суспільстві існують високі вимоги до глобальної взаємодії, що акцентує необхідність вивчення англійської мови. У навчанні мотивація актуалізує діяльність студента в комунікативному середовищі, в результаті якого формуються компетентності певного рівня, виявляється прагнення займатися певним видом діяльності. Метою даної статті є визнання важливості мотивації студентів до вивчення англійської мови для конкретних цілей, тобто англійської мови за професійним спрямуванням. Розглядається актуальна і багатогранна проблема ролі мотивації у процесі формування іншомовної компетентності майбутніх фахівців-медиків. Визначаються її особливості, реальний стан сформованості, багатовекторність, зокрема як складової міжнародної професійної компетентності майбутніх лікарів. Проаналізовано особливості новітніх методик та підходів до мотивації щодо вивчення англійської мови за професійним спрямуванням студентами-медиками, оскільки мотивація визначає продуктивність навчальної діяльності і є однією з невід'ємних її складових. Досліджується питання ефективності використання інтерактивних методів у процесі формування комунікативної компетенції студентів-медиків на заняттях  англійської мови; основних принципів роботи в парах – активності, розвитку особистості, інтегративного взаємозв’язку.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10868/10383
dc.sourceMedical Education; No. 4 (2019); 107-112en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2019); 107-112uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.4
dc.subjectmotivationen-US
dc.subjectEnglish for Professional Purposesen-US
dc.subjectmedical studentsen-US
dc.subjectwork in pairsen-US
dc.subjectcommunicative competenceen-US
dc.subjectмотиваціяuk-UA
dc.subjectанглійська мова за професійним спрямуваннямuk-UA
dc.subjectстуденти-медикиuk-UA
dc.subjectробота в парахuk-UA
dc.subjectкомунікативна компетентністьuk-UA
dc.titleMOTIVATION AS A KEY COMPONENT OF TEACHING ENGLISH FOR MEDICAL STUDENTSen-US
dc.titleМОТИВАЦІЯ ЯК ОСНОВНИЙ КОМПОНЕНТ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record