MOTIVATION AS A KEY COMPONENT OF TEACHING ENGLISH FOR MEDICAL STUDENTS
МОТИВАЦІЯ ЯК ОСНОВНИЙ КОМПОНЕНТ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ
dc.creator | Yelahina, N. I. | |
dc.creator | Fedchyshyn, N. O. | |
dc.date | 2020-02-15 | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10868 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2019.4.10868 | |
dc.description | In today’s informative society, there are high requirements for global interaction, which emphasizes the need to learn English. In teaching, motivation emphasizes the student’s activity in a communicative environment, as a result of which competencies of a certain level are formed, the desire to be engaged in a certain type of activity is manifested. The aim of the given article is to recognize the importance of motivating students to learn English for Professional Purposes. The article deals with the actual and multifaceted problem of the role of motivation in the formation of foreign language competence of future medical professionals. Its features, the real state of formation, multi-vector, in particular as a component of the international professional competence of future doctors are determined. The features of the latest methods and approaches to motivation for learning English for Professional Purposes by medical students are analyzed, since motivation determines the effectiveness of educational performance and is one of its integral components. This article investigates the issues of the effectiveness of the use of interactive methods in the process of formation of communicative competence of medical students in English classes as well as the basic principles of pair-speaking activities, i.e. students performance, personality development, integrative relationship. | en-US |
dc.description | У сучасному інформативному суспільстві існують високі вимоги до глобальної взаємодії, що акцентує необхідність вивчення англійської мови. У навчанні мотивація актуалізує діяльність студента в комунікативному середовищі, в результаті якого формуються компетентності певного рівня, виявляється прагнення займатися певним видом діяльності. Метою даної статті є визнання важливості мотивації студентів до вивчення англійської мови для конкретних цілей, тобто англійської мови за професійним спрямуванням. Розглядається актуальна і багатогранна проблема ролі мотивації у процесі формування іншомовної компетентності майбутніх фахівців-медиків. Визначаються її особливості, реальний стан сформованості, багатовекторність, зокрема як складової міжнародної професійної компетентності майбутніх лікарів. Проаналізовано особливості новітніх методик та підходів до мотивації щодо вивчення англійської мови за професійним спрямуванням студентами-медиками, оскільки мотивація визначає продуктивність навчальної діяльності і є однією з невід'ємних її складових. Досліджується питання ефективності використання інтерактивних методів у процесі формування комунікативної компетенції студентів-медиків на заняттях англійської мови; основних принципів роботи в парах – активності, розвитку особистості, інтегративного взаємозв’язку. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10868/10383 | |
dc.source | Medical Education; No. 4 (2019); 107-112 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 4 (2019); 107-112 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2019.4 | |
dc.subject | motivation | en-US |
dc.subject | English for Professional Purposes | en-US |
dc.subject | medical students | en-US |
dc.subject | work in pairs | en-US |
dc.subject | communicative competence | en-US |
dc.subject | мотивація | uk-UA |
dc.subject | англійська мова за професійним спрямуванням | uk-UA |
dc.subject | студенти-медики | uk-UA |
dc.subject | робота в парах | uk-UA |
dc.subject | комунікативна компетентність | uk-UA |
dc.title | MOTIVATION AS A KEY COMPONENT OF TEACHING ENGLISH FOR MEDICAL STUDENTS | en-US |
dc.title | МОТИВАЦІЯ ЯК ОСНОВНИЙ КОМПОНЕНТ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |