Show simple item record

ІНФОРМАЦІЙНА СИСТЕМА ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ІНОЗЕМНИХ ГРОМАДЯН НА ДОДИПЛОМНОМУ ЕТАПІ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ

dc.creatorSelskyy, P. R.
dc.creatorVolska, A. S.
dc.creatorKlishch, I. M.
dc.creatorSelskyy, B. P.
dc.creatorBuryachkivskyy, E. S.
dc.creatorKurylo, Kh. I.
dc.date2020-02-13
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10862
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.4.10862
dc.descriptionImproved teaching and objective assessment disciplines through innovative education and computer technology. Training of foreign nationals with a high level of practical competence is one of the important factors for further development of the educational institution in the direction of integration into the international educational space. Introduction of the information system of the complex semester test exam for the final assessment of knowledge of foreign medical students in order to improve the quality of training of doctors from among foreign citizens in the undergraduate stage. The number of international students is increasing annually. Undergraduate training of foreign doctors is carried out for six years. The level of practical and professional competences of foreign students has allowed to improve a number of introduced new learning technologies that continue to be improved. The use of innovative assessment technologies for foreign students in the undergraduate stage of physician training allows to objectively determine the level of knowledge. Comprehensive multi-level approach with appropriate software makes it possible to achieve the objective evaluation discipline, data processing and interpretation of results. The complex application of the latest information and pedagogical technologies allows to significantly increase the level of training of foreign citizens. Improving the success of international students in the learning process testifies to the effectiveness of teaching methods and technologies, as well as the emergence over time of objective motivation to acquire sound knowledge and skills. The experience of implementing an independent final assessment system with a sufficient level of objectivity can be used in further studies on the development of educational information systems to improve the quality of undergraduate physician training with effective management of the educational process. The experience of implementing an independent final assessment system with a sufficient level of objectivity can be used in further studies on the development of educational information systems to improve the quality of undergraduate physician training with effective management of the educational process.en-US
dc.descriptionПідвищення ефективності викладання та об’єктивності оцінювання дисциплін можливе за допомогою інноваційних освітніх та комп’ютерних технологій. Підготовка фахівців із числа іноземних громадян з високим рівнем практичної компетентності – один із важливих чинників подальшого розвитку навчального закладу в напрямку інтеграції у міжнародний освітній простір. У статті висвітлено досвід впровадження інформаційної системи комплексного семестрового тестового іспиту для підсумкового оцінювання знань іноземних студентів-медиків з метою підвищення якості підготовки лікарів із числа іноземних громадян на додипломному етапі. Число іноземних студентів зростає щорічно. Додипломна підготовка лікарів-іноземців здійснюється упродовж шести років. Рівень практичної та професійної компетентностей іноземних студентів дозволив покращити низку впроваджених новітніх технологій навчання, які продовжують удосконалюватись. Застосування інноваційних технологій оцінювання іноземних студентів на додипломному етапі підготовки лікарів дозволяє об’єктивно визначати рівень знань. Комплексний багаторівневий підхід з відповідним програмним забезпеченням дає можливість досягти об’єктивності оцінювання дисципліни, обробки даних та інтерпретації результатів. Комплексне застосування новітніх інформаційних та педагогічних технологій дозволяє суттєво підвищити рівень підготовки фахівців із числа іноземних громадян. Покращення успішності іноземних студентів у процесі навчання свідчить про ефективність навчальних методик та технологій, а також про появу з часом об’єктивної мотивації до здобуття ґрунтовних знань та вмінь. Досвід упровадження незалежної системи підсумкового оцінювання з достатнім рівнем об’єктивності може бути використаний у подальших дослідженнях щодо розробки інформаційних освітніх систем для підвищення якості додипломної підготовки лікарів із числа іноземних громадян з ефективним управлінням навчальним процесом.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10862/10371
dc.sourceMedical Education; No. 4 (2019); 46-50en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2019); 46-50uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.4
dc.subjectinformation systemen-US
dc.subjectevaluation methodsen-US
dc.subjecttestingen-US
dc.subjectforeign studentsen-US
dc.subjectinternational educationen-US
dc.subjectінформаційна системаuk-UA
dc.subjectметодики оцінюванняuk-UA
dc.subjectтестуванняuk-UA
dc.subjectіноземні студентиuk-UA
dc.subjectміжнародна освітаuk-UA
dc.titleINFORMATION SYSTEM OF SUMMARY EVALUATION OF KNOWLEDGE OF FOREIGN CITIZENS ON UNDERGRADUATE STAGE OF TRAINING OF DOCTORSen-US
dc.titleІНФОРМАЦІЙНА СИСТЕМА ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ІНОЗЕМНИХ ГРОМАДЯН НА ДОДИПЛОМНОМУ ЕТАПІ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record