Show simple item record

ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ КУРСУ «УКРАЇНСЬКА МОВА ЯК ІНОЗЕМНА»

dc.creatorSheremeta, L. P.
dc.date2019-12-03
dc.date.accessioned2020-02-20T08:52:30Z
dc.date.available2020-02-20T08:52:30Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10651
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.3.10651
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/12580
dc.descriptionThe main aspects of the formation of dialogic skills during the course of Ukrainian as a Foreign Language are analyzed in the article. The author’s method of mastering the material, aimed at the optimal selection of ways to improve the efficiency of the lesson, is described. Methodical recommendations are given for the development of a medical profile of foreign students in the medical profile of dialogue. It is substantiated that the system of teaching Ukrainian dialogic speech of foreigners involves mastering the linguistic and spoken knowledge of the Ukrainian language and the formation of communicative skills relevant for service in the Ukrainian language environment. It is proved that the formation of the Ukrainian language competence of foreign students is based on language training, which includes free fluency in professional vocabulary and exchange of knowledge in medical subjects, discussion of topics, discussion on their subject. The analyzed aspects of the teaching of dialogue speech will help to optimize the learning process of foreign students in higher education institutions. It is proved that the formation of the Ukrainian language competence of foreign students is based on language training, which includes free fluency in professional vocabulary and exchange of knowledge in medical subjects, discussion of topics, discussion on their subject. The analyzed aspects of dialogic speech training will help to optimize the process of teaching foreign students in higher educational establishments of Ukraine and can be used in further development of new methods of assessing the level of professional training of future medical professionals.en-US
dc.descriptionУ статті проаналізовано основні аспекти формування навичок діалогічного мовлення під час вивчення курсу «Українська мова як іноземна». Описано авторську методику засвоєння матеріалу, спрямовану на оптимальний відбір шляхів підвищення ефективності заняття. Подано методичні рекомендації щодо формування в іноземних студентів медичного профілю умінь і навичок діалогування. Обґрунтовано, що система навчання українського діалогічного мовлення іноземців передбачає засвоєння мовно-мовленнєвих знань з української мови та формування комунікативних умінь та навичок, актуальних для послуговування в україномовному середовищі. Доведено, що формування української мовленнєвої компетенції студентів-іноземців відбувається на основі мовної підготовки, що включає в себе вільне володіння професійною лексикою та обмін знаннями з медичних предметів, обговорення тем, дискутування з їх приводу. Проаналізовані аспекти навчання діалогічного мовлення сприятимуть оптимізації процесу навчання іноземних студентів у вищих навчальних закладах України та можуть бути використані при подальшій розробці нових методик оцінювання рівня професійної підготовки майбутніх працівників медичного профілю.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10651/10158
dc.sourceMedical Education; No. 3 (2019); 103-107en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2019); 103-107uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.3
dc.subjectdialogic speechen-US
dc.subjectmonologue speechen-US
dc.subjectteaching methods and techniquesen-US
dc.subjectexercise systemen-US
dc.subjectUkrainian as a foreign languageen-US
dc.subjectдіалогічне мовленняuk-UA
dc.subjectмонологічне мовленняuk-UA
dc.subjectметоди і прийоми навчанняuk-UA
dc.subjectсистема вправuk-UA
dc.subjectукраїнська мова як іноземнаuk-UA
dc.titleFORMATION OF STUDENTS’ (MEDICAL SPECIALTIES) DIALOGIC SPEAKING SKILLS WHILE STUDYING THE UKRAINIAN LANGUAGE AS A FOREIGNen-US
dc.titleФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ КУРСУ «УКРАЇНСЬКА МОВА ЯК ІНОЗЕМНА»uk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record