Show simple item record

МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ

dc.creatorNikolishyna, E. V.
dc.creatorLytovchenko, I. Yu.
dc.creatorIlenko, N. M.
dc.date2020-02-12
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10606
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.4.10606
dc.descriptionThe article presents the experience of the Department of Therapeutic Dentistry of Ukrainian Medical Dental Academy, assessment of the quality of training of dental students-undergraduates by means of test control of the knowledge level. The most effective tool for assessing the quality of the results of the educational process is an individual approach to checking the knowledge of future doctors. In modern technologies of training, when the stage of control of theoretical knowledge has a steady tendency to decrease, simultaneous group testing at the preparatory and final stages of the lesson allows you to maximize the coverage of educational material and immediately establish feedback with students to determine the results of assimilation. The necessity of carrying out thematic test control is proved; the characteristic of an assessment of this type of teaching activity by students-graduates is presented. The analysis of the results of an anonymous survey of 88 dental students of senior courses indicates the need for thematic test control, taking into account the individual approach to each future doctor.en-US
dc.descriptionУ статті представлений досвід кафедри терапевтичної стоматології УМСА щодо оцінювання якості підготовки студентів стоматологів-старшокурсників засобами тестового контролю рівня знань. Найбільш ефективним інструментом оцінювання якості результатів навчального процесу є індивідуальний підхід до перевірки знань майбутніх лікарів. У сучасних технологіях навчання, коли етап контролю теоретичних знань має стійку тенденцію до скорочення, одночасне проведення групового тестування на підготовчому та заключному етапах заняття дозволяє максимально охопити навчальний матеріал і одразу ж встановити зворотний зв’язок із студентами для визначення результатів засвоєння. Доведена необхідність проведення тематичного тестового контролю, представлена характеристика оцінки цього виду викла­дацької діяльності студентами-випускниками. Аналіз результатів анонімного анкетування 88 студентів-стоматологів старших курсів свідчить про необхідність проведення тематичного тестового контролю з урахуванням індивідуального підходу до кожного майбутнього лікаря.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10606/10369
dc.sourceMedical Education; No. 4 (2019); 34-38en-US
dc.sourceМедична освіта; № 4 (2019); 34-38uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.4
dc.subjecttherapeutic dentistryen-US
dc.subjectknowledge quality monitoringen-US
dc.subjecttest controlen-US
dc.subjectтерапевтична стоматологіяuk-UA
dc.subjectмоніторинг якості знаньuk-UA
dc.subjectтестовий контрольuk-UA
dc.titleMONITORING THE QUALITY OF STUDENTS' KNOWLEDGE ASSESSMENT BY MEANS OF TEST CONTROLen-US
dc.titleМОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record