USE OF HORIZONTAL COMMUNICATION AND MOTIVATION METHODS IN PROCESS OF STUDENTS’ STYDYING
ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ГОРИЗОНТАЛЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ТА МОТИВАЦІЇ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ
dc.creator | Khaskhachykh, D. A. | |
dc.date | 2019-11-12 | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10577 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2019.4.10577 | |
dc.description | In order to improve the quality of teaching the course of Obstetrics and Gynecology at the Department of Obstetrics and Gynecology, Dnipropetrovsk Medical Academy of the Ministry of Health of Ukraine special methods of motivation of students, which significantly increased the efficiency and quality of students of the Faculty of Medicine 4 and 5 years of study are used. Students gain knowledge while watching demonstrations, training videos, participate in discussions, exercises, or role-playing games that simulate specific clinical cases and practice using the lessons learned. After mastering the practical skills, students practice their use in the simulation classes according to the OSKI program, as close as possible to the real clinical conditions, under the supervision of teachers who monitor the quality of clinical skills techniques. In order to increase students’ motivation for learning, methods such as encouraging communication between the student and the teacher. As well as in the group on the topic of the class, expressing interest in each student from the teacher’s side, openness to advice and assistance, involving students in discussing the topic, including in the work of all students in the group, especially those who feel insecure. Classes should be purposeful and conducted at a good pace, which requires a clear plan and timing. Playing exercises that modulate clinical cases should be used in the structure of the lesson. The teacher should be able to identify active students and motivate them to act as experts in solving difficult situations. This teaching technique, which does not have a clear section on the teacher and the student – a horizontal communication method used to work with adults, in which the lesson does not look like a standard lesson. But rather a transfer of knowledge from an experienced mentor to the student, allows you to establish a positive emotional contact between the teacher and students greatly increases the motivation and effectiveness of the learning process. In order to improve the quality of education of medical students in higher educational establishments of Ukraine, it is advisable to use best practices and technologies based on modern methods of conducting the pedagogical process. Encouragement and motivation of students to study should be based on the principles of maximum disclosure of students’ creative opportunities, ability to communicate in groups, use of the gained practical skills in simulation of clinical cases and work on simulation equipment. Our experience in training medical students in the field of obstetrics and gynecology has shown a high level of satisfaction and learning of teaching material using the methods of motivation and horizontal communication between teachers and students. | en-US |
dc.description | З метою підвищення якості викладання циклу «Акушерство та гінекологія» на кафедрі акушерства та гінекології ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України» використовуються спеціальні методи мотивації роботи студентів, що значно підвищило ефективність та якісну успішність студентів медичного факультету 4 та 5 курсів навчання. Студенти отримують знання під час перегляду демонстрацій, навчальних відеофільмів, беруть участь в обговореннях, вправах або ролевих іграх, що симулюють конкретні клінічні випадки, та практикуються у використанні отриманих навичок. Після опанування практичних навичок студенти практикуються в їх використанні в симуляційних класах згідно з програмою OSKI, максимально наближених до реальних клінічних умов, під наглядом викладачів, які слідкують за якісним виконанням методик клінічних вмінь. З метою підвищення мотивації студентів до навчання використовуються такі методи, як заохочення спілкування між студентом та викладачем, а також у групі за темою заняття, прояв інтересу до кожного студента зі сторони викладача, відкритість для порад і допомоги, включення студентів до обговорення теми, включаючи в роботу всіх студентів групи, особливо тих, хто відчуває невпевненість. Заняття повинно бути цілеспрямованим і проводитися в доброму темпі, що передбачає існування чіткого плану та хронометражу. В структурі заняття повинні використовуватися ігрові вправи, які модулюють клінічні випадки. Викладач повинен вміти виявляти активних студентів та мотивувати їх виступати в ролі експертів при вирішенні важких ситуацій. Така методика викладання, в якій немає чіткого розділу на вчителя та учня, – метод горизонтальної комунікації, який використовується для роботи з дорослими людьми, при якому заняття виглядає не як стандартний урок, а скоріш як передача знань від досвідченого наставника до учня, дозволяє встановити позитивний емоційний контакт між викладачем та студентами, значно підвищує вмотивованість та результативність навчального процесу. З метою підвищення якості навчання студентів-медиків у вищих навчальних закладах України доцільно використовувати передовий досвід та технології, які базуються на сучасних методах проведення педагогічного процесу. Заохочення та мотивація студентів до навчання повинні базуватися на принципах максимального розкриття творчих можливостей студентів, вмінні спілкуватися в групах, використанні отриманих практичних навичок при симуляції клінічних випадків та роботі на симуляційному обладнанні. Наш досвід підготовки студентів-медиків з дисципліни «Акушерство та гінекологія» показав високий рівень задоволеності й засвоєння навчального матеріалу при використанні методів мотивації та горизонтальної комунікації між викладачами і студентами. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10577/10372 | |
dc.source | Medical Education; No. 4 (2019); 51-55 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 4 (2019); 51-55 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2019.4 | |
dc.subject | medical education | en-US |
dc.subject | educational process | en-US |
dc.subject | teacher | en-US |
dc.subject | medical students | en-US |
dc.subject | motivation | en-US |
dc.subject | horizontal communication | en-US |
dc.subject | медична освіта | uk-UA |
dc.subject | навчальний процес | uk-UA |
dc.subject | викладач | uk-UA |
dc.subject | студенти-медики | uk-UA |
dc.subject | мотивація | uk-UA |
dc.subject | горизонтальна комунікація | uk-UA |
dc.title | USE OF HORIZONTAL COMMUNICATION AND MOTIVATION METHODS IN PROCESS OF STUDENTS’ STYDYING | en-US |
dc.title | ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ГОРИЗОНТАЛЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ТА МОТИВАЦІЇ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |