Show simple item record

КОМПЛЕКС ВПРАВ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ДАВАЛЬНОГО ВІДМІНКА НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

dc.creatorNovitska, O. I.
dc.date2019-10-31
dc.date.accessioned2020-02-20T08:52:25Z
dc.date.available2020-02-20T08:52:25Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10537
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.3.10537
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/12567
dc.descriptionThe article studies the principles of optimization of the learning process of Ukrainian language by foreign students. The difficulties of learning the category of the Dative case in the course of Ukrainian language as a foreign one are analyzed. The example of the tables systematizes the cases’ endings of nouns, adjectives, numerals and pronouns in the dative case, which is a kind of visual support and will facilitate students’ perception of educational material. The table contributes to the better absorption of knowledge, saves study time and helps to teach the Ukrainian language more systematically, which provides the perception of non-separate, disparate facts that are reduced to the system, as a rule, in the last lessons on the topic, but immediately – knowledge system of a particular topic. The system of exercises for learning the Dative case on the Ukrainian language’ lessons as a foreign one that will improve the learning process and the level of students’ knowledge, significantly increase the efficiency’ organization of their educational and cognitive activities used in the article. It is noted that the study of Ukrainian as a foreign language involves several aspects. Grammar is one of such aspects. Grammar plays an important role in teaching foreign language speaking, which is a kind of a framework where vocabulary is based. The learning of Grammar and proper spelling and the recognition of grammatical forms in language and writing are due to the formation of grammatical skills.en-US
dc.descriptionУ статті розглянуто принципи оптимізації процесу навчання іноземних студентів української мови. Проаналізовано труднощі засвоєння категорії давального відмінка у процесі вивчення української мови як іноземної. На прикладі таблиць систематизовано відмінкові закінчення іменників, прикметників, числівників та займенників у давальному відмінку, що є своєрідною візуальною опорою і полегшить сприйняття студентам навчального матеріалу. Таблиця сприяє кращому засвоєнню знань, дає змогу заощаджувати навчальний час та системніше викладати матеріал української мови, що забезпечує сприйняття не окремих, розрізнених фактів, які зводяться в систему, як правило, на останніх заняттях з теми, а одразу – системи знань з тієї чи іншої теми. Запропоновано систему вправ для засвоєння давального відмінка на заняттях з української мови як іноземної, які нададуть можливість покращити результативність навчального процесу і рівень знань студентів, значно підвищити ефективність організації їх навчально-пізнавальної діяльності. Зазначено, що вивчення української мови як іноземної включає декілька аспектів. Одним із таких аспектів є граматика. У навчанні іншомовного говоріння граматика посідає важливе місце, це є у своєму роді каркас, на якому базується лексика. Вивчення граматики та правильне оформлення висловлювання, а також розпізнавання граматичних форм у мові та письмі відбувається завдяки формуванню граматичних навичок.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10537/10154
dc.sourceMedical Education; No. 3 (2019); 79-84en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2019); 79-84uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.3
dc.subjectUkrainian as a foreign languageen-US
dc.subjectcaseen-US
dc.subjectDative caseen-US
dc.subjectgrammaren-US
dc.subjectукраїнська мова як іноземнаuk-UA
dc.subjectвідмінокuk-UA
dc.subjectдавальний відмінокuk-UA
dc.subjectграматикаuk-UA
dc.titleA SET OF EXERCISES FOR STUDYING THE DATIVE CASE IN PRACTICAL CLASSES IN UKRAINIAN LANGUAGE AS A FOREIGN ONEen-US
dc.titleКОМПЛЕКС ВПРАВ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ДАВАЛЬНОГО ВІДМІНКА НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record