Show simple item record

ПЕРШИЙ ДОСВІД ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ФРАНКОМОВНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ У ДЕРЖАВНОМУ ЗАКЛАДІ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ»

dc.creatorPertseva, T. O.
dc.creatorNaumenko, L. Yu.
dc.creatorZakharov, S. V.
dc.creatorNefodov, O. O.
dc.creatorShatorna, V. F.
dc.creatorNefodova, O. O.
dc.creatorKuznetsova, O. V.
dc.creatorShamelashvіlі, K. L.
dc.date2019-05-13
dc.date.accessioned2020-02-20T08:48:51Z
dc.date.available2020-02-20T08:48:51Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10133
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.3.10133
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/12554
dc.descriptionThe aim of the work – to analyze the level and quality of training of foreign students of the French-speaking form of study at the State Establishment “Dnipropetrovsk Medical Academy of Ministry of Health of Ukraine” The main body. Different aspects of training of foreign citizens in the higher medical school for up to the diploma stage are highlighted. The main measures for creation of conditions for improvement of the system of training of foreign citizens are presented. The emphasis is on the French-speaking direction of the educational process of the first-year departments of the specialties “Medicine” and “Dentistry”. Conclusion. Comprehensive training, namely, the study of a new language of teaching, the training of quality teaching and methodological support and effective motivation allowed to start teaching in the Dnepropetrovsk Medical Academy in French.en-US
dc.descriptionМета роботи – проаналізувати рівень та якість підготовки іноземних студентів франкомовної форми навчання у Державному закладі «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України». Основна частина. Висвітлено різні аспекти підготовки іноземних громадян у вищій медичній школі на додипломному етапі. Наведено основні заходи щодо створення умов для вдосконалення системи підготовки іноземних громадян. Акцентовано увагу на франкомовному напрямі освітнього процесу кафедр першого курсу спеціальностей «Медицина» та «Стоматологія». Висновок. Комплексна підготовка, а саме вивчення нової мови викладання, підготовка якісного навчально-методичного забезпечення та ефективна вмотивованість дозволили розпочати викладання у Дніпропетровській медичній академії французькою мовою.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10133/10190
dc.sourceMedical Education; No. 3 (2019): Додаток; 88-91en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2019): Додаток; 88-91uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.3
dc.subjectorganization of educational processen-US
dc.subjectfrancophone educationen-US
dc.subjectforeign studentsen-US
dc.subjectорганізація навчального процесуuk-UA
dc.subjectфранкомовне навчанняuk-UA
dc.subjectіноземні студентиuk-UA
dc.titleTHE FIRST EXPERIENCE OF TRAINING OF FRENCH-SPEAKING STUDENTS IN STATE ESTABLISHMENT «DNIPROPETROVSK MEDICAL ACADEMY OF HEALTH MINISTRY OF UKRAINE»en-US
dc.titleПЕРШИЙ ДОСВІД ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ФРАНКОМОВНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ У ДЕРЖАВНОМУ ЗАКЛАДІ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ»uk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record