Show simple item record

ДОСВІД РОБОТИ СИМУЛЯЦІЙНОГО ЦЕНТРУ ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ: ПІДСУМКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

dc.creatorMoroz, V. M.
dc.creatorGuminskyi, J. I.
dc.creatorKonkov, D. G.
dc.creatorFomina, L. V.
dc.creatorGuminskа, О. J.
dc.date2019-05-13
dc.date.accessioned2020-02-20T08:48:50Z
dc.date.available2020-02-20T08:48:50Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10131
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.3.10131
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/12552
dc.descriptionThe aim of the work – to highlight the experience of M. Pyrohov Vinnytsia National Medical University in the field of stimulation medicine and conduct an objective structured clinical examination. The main body. Structured simulation programs are extremely useful in those areas of medicine where many very dangerous manipulations – obstetrics, anesthesiology, urgent and intensive care, surgery or pediatrics, for training personnel, work on improving existing clinical protocols and practical algorithms and/or approbation of organizational factors in dealing with urgent situations. The leading healthcare organizations have recommended the following standards of medical care that make simulation training Employees of the symulation center of M. Pyrohov Vinnytsia National Medical University used for simulation training in medicine: an objective structured clinical examination (OSCE/OSCE’s) designed to test competencies and implement practical skills such as communication, clinical examination, medical manipulation/appointment, appointment of exercises, etc. It consists of real or “false” patients (patient actors), passing through several points, each of which has its examiner and allocated a certain time. Before and after conducting such an examination, we held a briefing and debriefing Conclusions. The training of specialists who in future are called to be responsible for the life and health of people, in particular in critical situations, is impossible without training skills in stimulation centers. Recently, the interest in simulation medical training in Ukraine has increased significantly. Equipment appears, new training centers open. In order to fully utilize the potential of simulation training, it is important to adhere to an effective methodology, to establish cooperation between the simulation centers and to provide appropriate training for teachers capable of organizing the learning process in the light of modern European experience.en-US
dc.descriptionМета роботи – висвітлити досвід Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова в галузі симуляційної медицини та проведенні об’єктивного структурованого клінічного іспиту. Основна частина. Структуровані програми симуляційного навчання надзвичайно корисні в тих галузях медицини, де виконується багато дуже небезпечних маніпуляцій – в акушерстві, анестезіології, ургентній та інтенсивній терапії, хірургії або педіатрії, для навчання персоналу, роботи з удосконалення чинних клінічних протоколів та практичних алгоритмів та/або апробації організаційних чинників у веденні ургентних ситуацій. Провідні організації охорони здоров’я порекомендували такі стандарти медичної допомоги, які змушують запроваджувати симуляційне навчання. Співробітники симуляційного центру ВНМУ ім. М. І. Пирогова  використовують для симуляційного навчання в медицині: проведення об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ/OSCE’s), призначеного для перевірки компетенції та виконання практичних навичок, таких, як комунікація, клінічне обстеження, медичні маніпуляції/призначення, призначення вправ тощо. Його складають з реальними або «удаваними» пацієнтами (пацієнтами-акторами), проходячи через декілька пунктів, на кожному з яких є свій екзаменатор та виділено певний час. До та після проведення такого іспиту ми проводили брифінг та дебрифінг. Висновки. Підготовка фахівців, які у майбутньому покликані відповідати за життя та здоров’я людей, зокрема у критичних ситуаціях, не можлива без відпрацювання навичок у симуляційних центрах.  Останнім часом зацікавленість щодо симуляційного медичного навчання в Україні значно зростає. З’являється обладнання, відкриваються нові навчальні центри. Щоб повною мірою використати потенціал симуляційного навчання, важливо дотримуватися ефективної методології, налагодити співпрацю між симуляційними центрами та належну підготовку викладачів, здатних організувати навчальний процес з урахуванням сучасного європейського досвіду.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10131/10188
dc.sourceMedical Education; No. 3 (2019): Додаток; 78-82en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2019): Додаток; 78-82uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.3
dc.subjectstimulation medicineen-US
dc.subjectmedical educationen-US
dc.subjectstudentsen-US
dc.subjectinternsen-US
dc.subjectcadetsen-US
dc.subjectdoctorsen-US
dc.subjectсимуляційна медицинаuk-UA
dc.subjectмедична освітаuk-UA
dc.subjectстудентиuk-UA
dc.subjectінтерниuk-UA
dc.subjectкурсантиuk-UA
dc.subjectлікаріuk-UA
dc.titleEXPERIENCE OF WORK OF THE SIMULATION CENTER OF VINNYTSIA NATIONAL MEDICAL UNIVERSITY: RESULTS AND PROSPECTSen-US
dc.titleДОСВІД РОБОТИ СИМУЛЯЦІЙНОГО ЦЕНТРУ ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ: ПІДСУМКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record