Show simple item record

ВПЛИВ НОВІТНІХ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА БЕЗПЕРЕРВНИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ЛІКАРІВ

dc.creatorKhvisyuk, O. M.
dc.creatorMarchenko, V. G.
dc.creatorGyrya, M. P.
dc.creatorKolomiychenko, Yu. A.
dc.creatorGolanishchev, M. O.
dc.creatorZherebkin, V. V.
dc.creatorSoboleva, I. A.
dc.creatorYeloyeva, Z. V.
dc.creatorTsodikova, O. A.
dc.creatorVoronzhev, I. O.
dc.creatorSergienko, O. I.
dc.date2019-05-13
dc.date.accessioned2020-02-20T08:48:49Z
dc.date.available2020-02-20T08:48:49Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10127
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.3.10127
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/12548
dc.descriptionThe aim of the work – to reveal the structure and role of the educational and training center on 3D visualization in application of the latest interactive technologies with the continuous professional improvement of doctors and further development of the Kharkiv Medical Academy of Postgraduate Education (KhMAPE). The main body. The article presents the results of the implementation of a competence-oriented approach in postgraduate medical education with the introduction of educational interactive technologies, new forms and methods of organization of educational process. The role of the Training Center for 3D visualization technologies in the Kharkiv Medical Academy of Postgraduate Education (KhMAPE) has been revealed to ensure the quality of the educational process in accordance with the standards of higher education, normative documents on the organization of educational activities and policies in the field of quality education. Conclusion. When introducing the latest innovative technologies into the educational process, a higher percentage of mastering the material is noted during the use of the 3D visualization table, in addition, it indicates the higher progress of the knowledge gained by the students when using interactive technologies.en-US
dc.descriptionМета роботи – розкрити структуру та роль навчально-тренінгового центру з 3D-візуалізації у застосуванні новітніх інтерактивних технологій при безперервному професійному вдосконаленні лікарів та подальшому розвитку Харківської медичної академії післядипломної освіти. Основна частина. У статті наведено результати реалізації компетентнісно-орієнтованого підходу в післядипломній медичній освіті з впровадженням освітніх інтерактивних технологій, нових форм та методів організації навчального процесу. Розкрито роль навчально-тренінгового центру технологій 3D-візуалізацій у Харківській медичній академії післядипломної освіти для забезпечення якості освітнього процесу відповідно до стандартів вищої освіти, нормативних документів з організації освітньої діяльності та політики у сфері якості освіти. Висновок. При впровадженні  новітніх інноваційних технологій у навчальний процес відмічено більший відсоток засвоєння матеріалу при використанні 3D-візуалізаційного столу, крім цього, зазначено вищий прогрес отриманих знань слухачами при використанні інтерактивних технологій.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10127/10184
dc.sourceMedical Education; No. 3 (2019): Додаток; 59-62en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2019): Додаток; 59-62uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.3
dc.subjectcompetency-oriented approachen-US
dc.subjecttraining centeren-US
dc.subject3D visualizationen-US
dc.subjectKhMAPEen-US
dc.subjectкомпетентнісно-орієнтований підхідuk-UA
dc.subjectнавчально-тренінговий центрuk-UA
dc.subject3D-візуалізаціїuk-UA
dc.subjectХМАПОuk-UA
dc.titleTHE INFLUENCE OF NEW INTERACTIVE TECHNOLOGIES ON UNLIMITED PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF DOCTORSen-US
dc.titleВПЛИВ НОВІТНІХ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА БЕЗПЕРЕРВНИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ЛІКАРІВuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record