Show simple item record

ЗАСТОСУВАННЯ ОБ’ЄКТИВНОГО СТРУКТУРОВАНОГО КЛІНІЧНОГО ІСПИТУ ЯК ЕТАПУ ПРОВЕДЕННЯ АТЕСТАЦІЇ ВИПУСКНИКІВ ДЕРЖАВНОГО ЗАКЛАДУ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ»

dc.creatorPertseva, T. O.
dc.creatorShponka, I. S.
dc.creatorZakharov, S. V.
dc.creatorKhaniukov, O. O.
dc.creatorKravchenko, O. I.
dc.date2019-05-13
dc.date.accessioned2020-02-20T08:48:48Z
dc.date.available2020-02-20T08:48:48Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10122
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.3.10122
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/12544
dc.descriptionThe aim of the work – to analyze the use of an objective structured clinical examination (OSCE) as a stage of certification of graduates of the state institution “Dnipropetrovsk Medical Academy of the Ministry of Health of Ukraine”. The main body. OSCE has certain advantages over traditional methods of assessment – oral interviews, written work, testing and taking practical skills at the patient’s bedside. The OSCE de facto remains practically the only method that can effectively assess the skills of a large number of students in a minimal time at the “show” level of the G. Miller clinical competence pyramid. Unlike written, oral tests and testing, OSCE not only assesses the level of students’ theoretical knowledge, but examines their competence in applying existing knowledge in practice. Conclusion. In comparison with taking practical skills near the patient’s bed, OSCE allows to provide a greater variety of clinical situations, to reproduce rare clinical cases, to test students’ skills in “delicate” situations, admit the possibility of a medical mistake.en-US
dc.descriptionМета роботи – аналіз застосування об’єктивного структурованого клінічного іспиту як етапу проведення атестації випуск­ників державного закладу «Дніпропетровська медична академія міністерства охорони здоров’я України». Основна частина. ОСКІ має певні переваги перед традиційними методами оцінки – усними співбесідою, письмовими роботами, тестуванням і прийомом практичних навичок біля ліжка хворого. ОСКІ де-факто залишається практично єдиним методом, що дозволяє ефективно оцінити навички значної кількості студентів за мінімальний час на рівні «показати» піраміди клінічної компетентності G. Miller. На відміну від письмових, усних іспитів і тестування, ОСКІ не просто оцінює рівень теоретичних знань студентів, але перевіряє їх компетентність у застосуванні наявних знань на практиці. Висновок. Порівняно з прийомом практичних навичок біля ліжка хворого ОСКІ дозволяє забезпечити більшу різноманітність клінічних ситуацій, відтворити рідкісні клінічні випадки, перевірити навички студентів в «делікатних» ситуаціях, допускає можливість лікарської помилки.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10122/10180
dc.sourceMedical Education; No. 3 (2019): Додаток; 45-47en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2019): Додаток; 45-47uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.3
dc.subjectassessment of students’ knowledgeen-US
dc.subjectobjective structured clinical examinationen-US
dc.subjectоцінювання знань студентівuk-UA
dc.subjectоб’єктивного структурований клінічний іспитuk-UA
dc.titleAPPLICATION OF OBJECTIVE STRUCTURED CLINICAL EXAMINATION AS A STAGE OF CERTIFICATION OF GRADUATES OF THE STATE INSTITUTION “DNIPROPETROVSK MEDICAL ACADEMY OF THE MINISTRY OF HEALTH OF UKRAINE”en-US
dc.titleЗАСТОСУВАННЯ ОБ’ЄКТИВНОГО СТРУКТУРОВАНОГО КЛІНІЧНОГО ІСПИТУ ЯК ЕТАПУ ПРОВЕДЕННЯ АТЕСТАЦІЇ ВИПУСКНИКІВ ДЕРЖАВНОГО ЗАКЛАДУ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ»uk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record