Show simple item record

МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ НА ПРИКЛАДІ ДИСЦИПЛІНИ «МЕДИЧНА ТА БІОЛОГІЧНА ФІЗИКА» З ОГЛЯДУ НА МОЖЛИВОСТІ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ EDX.ORG

dc.creatorProkopchenko, O. E.
dc.creatorLukina, H. M.
dc.creatorIvanchenko, O. Z.
dc.creatorMelnikova, O. Z.
dc.creatorPrykhodko, O. V.
dc.date2019-11-30
dc.date.accessioned2020-02-20T08:48:45Z
dc.date.available2020-02-20T08:48:45Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10011
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.3.10011
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/12535
dc.descriptionThe article adduces the potential possibilities of distant education Edx.org platform for organization and realization of individual work of students in the process of study of “Medical and Biological Physics” to master degree in “General Medicine” (for English speaking students). The results of the comparative analysis are presented and common elements of the curriculum in Medical and Biological Physics and distance course "Fundamentals of Neuroscience" are revealed. We considered Edx.org educational materials as an integral part of home training and a basis for students' independent and classroom work. An example of organizing students' independent work using the capabilities of the Edx.org distance learning system is given. Legal borrowing and the use of separate educational materials for distance learning make it possible to actualize, standardize and optimize the work of students in independent and individual work in the study of the discipline "Medical and Biological Physics". On the basis of the conducted audit of the course "Neuroscience" it is proposed to use the organizational structure of the course in order to organize the independent and auditor work of students in the discipline "Medical and Biological Physics".en-US
dc.descriptionУ статті визначено потенційні можливості платформи дистанційного навчання Еdx.org для організації і проведення самостійної роботи студентів при вивченні дисципліни «Медична та біологічна фізика» за напрямком підготовки магістра за спеціальністю «Лікувальна справа» (англомовна форма навчання). Представлено результати порівняльного аналізу і виявлено спільні елементи навчальної програми з медичної та біологічної фізики й дистанційного курсу «Fundamentals of Neuroscience». Навчально-методичні матеріали від Edx.org ми розглядали як складову частину домашньої підготовки й основу для самостійної та аудиторної роботи студентів. Наведено приклад організації самостійної роботи студентів з використанням можливостей системи дистанційного навчання Edx.org. Легальне запозичення і використання окремих навчальних матеріалів для дистанційного навчання дозволяють актуалізувати, стандартизувати й оптимізувати роботу студентів при проведенні самостійної та індивідуальної роботи при вивченні дисципліни  «Медична та біологічна фізика». На основі проведеного аудиту курсу «Neuroscience» запропоновано використовувати організаційну структуру курсу з метою організації самостійної та аудиторної роботи студентів з дисципліни «Медична та біологічна фізика».uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10011/10145
dc.sourceMedical Education; No. 3 (2019); 31-34en-US
dc.sourceМедична освіта; № 3 (2019); 31-34uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.3
dc.subjectmedical and biological physicsen-US
dc.subjectindividual work of studentsen-US
dc.subjectmethods of distance learningen-US
dc.subjectinformation technologies of trainingen-US
dc.subjectмедична і біологічна фізикаuk-UA
dc.subjectсамостійна робота студентівuk-UA
dc.subjectметоди дистанційного навчанняuk-UA
dc.subjectінформаційні технології навчанняuk-UA
dc.titleMETHODOLOGY OF ORGANIZATION OF THE INDEPENDENT WORK OF STUDENTS USING AN EXAMPLE OF DISCIPLINE “MEDICAL AND BIOLOGICAL PHYSICS” BASED ON POSSIBILITIES OF DISTANCE EDUCATIONAL SYSTEM EDX.ORGen-US
dc.titleМЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ НА ПРИКЛАДІ ДИСЦИПЛІНИ «МЕДИЧНА ТА БІОЛОГІЧНА ФІЗИКА» З ОГЛЯДУ НА МОЖЛИВОСТІ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ EDX.ORGuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record