FOREIGN LANGUAGE GRAMMATICAL COMPETENCE AS A COMPONENT OF THE GENERAL TRAINING OF FUTURE DOCTORS IN THE VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENT
ІНШОМОВНА ГРАМАТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА ЗАГАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ У КОНТЕКСТІ ВІРТУАЛЬНО-НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА
dc.creator | Fedchyshyn, N. O. | |
dc.creator | Klishch, H. I. | |
dc.creator | Yelahina, N. I. | |
dc.creator | Horpinich, T. I. | |
dc.date | 2019-08-16 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:30:33Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:30:33Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10351 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2019.2.10351 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11903 | |
dc.description | The article summarizes the experience of using the virtual training program at the lessons of foreign language for specific purposes for medical students. Practical aspect of formation of grammatical skills and abilities (grammatical competence, repetition of the acquired material) through the use of virtual programs at foreign language classes is revealed. General scientific and methodical approaches to the use of virtual web-oriented learning environment in studying foreign language for specific purposes by medical students in higher educational institutions are considered. The virtual information model “Augenerkrankungen” in the German language for specific purposes is presented. The efficiency of the use of virtual training programs in general is proved. Development of medical students’ grammatical competence through the use of a virtual program contributes not only to the qualitative diversification and intensification of the educational process, but also to a significant increase of knowledge and students’ foreign language communicative competence. Therefore, implementation of the information and communication technologies (ICT) in the educational process requires the development of an appropriate scientific and methodological base, tools and systems for computer training and knowledge control, systematic and rational integration of these technologies into existing curricula. | en-US |
dc.description | У статті узагальнено досвід використання віртуальної навчальної програми на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням у студентів-медиків. Розкрито практичний аспект формування граматичних навичок та вмінь (граматичної компетентності, повторення вивченого матеріалу) шляхом використання на заняттях з іноземної мови віртуальних програм. Розглянуто загальні науково-методичні підходи до використання віртуальних веб-орієнтованих освітніх середовищ для вивчення іноземної мови професійного спрямування студентами-медиками у вищих медичних навчальних закладах. Представлено віртуальну інформаційну модель з німецької мови за професійним спрямуванням «Augenerkrankungen» та доведено ефективність використання віртуальних навчальних програм загалом. Розвиток граматичної компетентності студентів-медиків шляхом використання віртуальної програми сприяє не лише якісному урізноманітненню та інтенсифікації освітнього процесу, але й значному підвищенню рівня знань та іншомовно-комунікативної компетентності студентів. Тому впровадження ІТ-технологій у навчальний процес вимагає розробки відповідної науково-методичної бази, інструментальних засобів і систем комп’ютерного навчання та контролю знань, системної та раціональної інтеграції цих технологій в існуючі навчальні програми. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10351/9924 | |
dc.source | Medical Education; No 2 (2019); 114-121 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2019); 114-121 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2019.2 | |
dc.subject | virtual training program | en-US |
dc.subject | formation of grammatical skills | en-US |
dc.subject | the German language for specific purposes learning | en-US |
dc.subject | ICT | en-US |
dc.subject | virtual program scenario | en-US |
dc.subject | medical student | en-US |
dc.subject | віртуальна навчальна програма | uk-UA |
dc.subject | формування граматичних навичок | uk-UA |
dc.subject | вивчення німецької мови професійного спрямування | uk-UA |
dc.subject | ІКТ-технології | uk-UA |
dc.subject | сценарій віртуальної програми | uk-UA |
dc.subject | студент-медик | uk-UA |
dc.title | FOREIGN LANGUAGE GRAMMATICAL COMPETENCE AS A COMPONENT OF THE GENERAL TRAINING OF FUTURE DOCTORS IN THE VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENT | en-US |
dc.title | ІНШОМОВНА ГРАМАТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА ЗАГАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ У КОНТЕКСТІ ВІРТУАЛЬНО-НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |