Показати скорочений опис матеріалу

ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ КЕЙС-МЕТОДУ У ФОРМУВАННІ КЛІНІЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

dc.creatorYehudina, Y. D.
dc.creatorSapozhnychenko, L. V.
dc.creatorKozlova, Yu. V.
dc.date2019-08-15
dc.date.accessioned2019-09-07T08:30:32Z
dc.date.available2019-09-07T08:30:32Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10348
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.2.10348
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11900
dc.descriptionThe article describes the experience of the quality of medical students’ training by introducing a case-method into the educational process in higher medical schools in order to improve the formation and improvement of clinical thinking. In the course of the work, a big volume of information was used and personal experience taking into account the principles of systemic approach and analysis. To improve the quality of medical students’ training it is necessary to use the innovative teaching methods. The personal clinical archive is to preserve the archival material to use them in the training process (a case-method), in the analysis of a clinical case and the use of data in the scientific work. Case method as a method of analysis of a particular clinical case allows to reveal and form the necessary for the further work of the quality and ability of medical students, forms clinical thinking, analytical abilities, autonomy in decision-making, communicative, skills of work with a sufficiently large amount of information. Modern methods and means of information technology need to be purposefully implemented in clinical practice and educational process for the development of professional skills, the formation of clinical thinking, the accumulation of clinical experience.en-US
dc.descriptionУ статті висвітлено досвід впровадження кейс-методу в навчальний процес у вищих медичних навчальних закладах для підвищення якості підготовки студентів-медиків, формування та вдосконалення клінічного мислення. У процесі роботи було використано об’ємний інформаційний матеріал та особистий досвід із урахуванням принципів системного підходу та аналізу. Наявність персонального клінічного архіву дозволить мати архівний матеріал для використання в навчальному процесі, при аналізі клінічного випадку та використанні даних у науковій роботі. Кейс-метод як метод аналізу конкретного клінічного випадку дозволяє розкрити та сформувати необхідні для подальшої трудової діяльності якості та здібності студентів-медиків, формує клінічне мислення, аналітичні здібності, самостійність у прийнятті рішення, комунікативність, навички роботи з достатньо великим об’ємом інформації. Сучасні методи та засоби інформаційних технологій необхідно цілеспрямовано впроваджувати в клінічну практику та навчальний процес для розвитку професійних навичок, формування клінічного мислення, накопичення клінічного досвіду.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10348/9918
dc.sourceMedical Education; No 2 (2019); 79-85en-US
dc.sourceМедична освіта; № 2 (2019); 79-85uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.2
dc.subjectcase methoden-US
dc.subjectclinical thinkingen-US
dc.subjecthigher educational institutionsen-US
dc.subjectкейс-методuk-UA
dc.subjectклінічне мисленняuk-UA
dc.subjectвище медичне навчанняuk-UA
dc.titleIMPLEMENTATION OF CASE-METHOD IN THE FORMATION OF CLINICAL THINKING OF MEDICAL STUDENTSen-US
dc.titleІМПЛЕМЕНТАЦІЯ КЕЙС-МЕТОДУ У ФОРМУВАННІ КЛІНІЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Долучені файли

ФайлРозмірФорматПереглянути

Даний матеріал не має долучених файлів.

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу