MOTIVATION TO STUDY IS A KEY TO THE EFFECTIVENESS OF MODERN MEDICAL EDUCATION
МОТИВАЦІЯ ДО НАВЧАННЯ – ЗАПОРУКА ЕФЕКТИВНОСТІ СУЧАСНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ
dc.creator | Baranova, I. V. | |
dc.creator | Iliuk, I. A. | |
dc.creator | Postovitenko, K. P. | |
dc.date | 2019-08-15 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:30:32Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:30:32Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10344 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2019.2.10344 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11896 | |
dc.description | The article analyzes external and internal motivational constituents to the educational process for the 5th year students-physicians; development of recommendation is in relation to perfection of teaching of subjectss in medical schools. The article adduces the analysis over of these psychodiagnostic tests of study of general reasons of educational activity for the home and foreign students of medical schools; describes the basic directions of pedagogical activity, that assist the increase of the personal interest of student and his active participation in acquisition of theoretical knowledge and practical skills. Motivation to the studies in home and foreign students answers middle and high levels, desire to become a highly skilled specialist there is a priority in acquisition of knowledge. The use of the newest information technologies, receptions of "business game" and simulation centers allow effectively to support the high level of research and practice training of future doctors. | en-US |
dc.description | У статті проаналізовано зовнішню та внутрішню складові мотивації до навчального процесу у студентів-медиків 5 курсу; розроблено рекомендації щодо вдосконалення викладання предметів у вищих навчальних закладах (ВНЗ) медичного профілю. Наведено аналіз даних психодіагностичних тестів вивчення загальних мотивів навчальної діяльності у вітчизняних та іноземних студентів медичного ВНЗ. Висвітлено основні напрямки педагогічної діяльності, які сприяють зростанню зацікавленості студента та його активної участі у набутті теоретичних знань та практичних навичок. Мотивація до навчання у вітчизняних та іноземних студентів відповідає середньому та високому рівням, бажання стати висококваліфікованим спеціалістом є пріоритетним у набутті знань. Використання новітніх інформаційних технологій, прийомів «ділової гри» та симуляційних центрів дозволяє ефективно підтримувати високий рівень науково-практичної підготовки майбутніх лікарів. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10344/9914 | |
dc.source | Medical Education; No 2 (2019); 55-60 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2019); 55-60 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2019.2 | |
dc.subject | motivation | en-US |
dc.subject | psychodiagnostics tests | en-US |
dc.subject | information technologies | en-US |
dc.subject | method of simulation | en-US |
dc.subject | мотивація | uk-UA |
dc.subject | психодіагностичні тести | uk-UA |
dc.subject | інформаційні технології | uk-UA |
dc.subject | метод симуляції | uk-UA |
dc.title | MOTIVATION TO STUDY IS A KEY TO THE EFFECTIVENESS OF MODERN MEDICAL EDUCATION | en-US |
dc.title | МОТИВАЦІЯ ДО НАВЧАННЯ – ЗАПОРУКА ЕФЕКТИВНОСТІ СУЧАСНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |