Show simple item record

МОТИВАЦІЯ ДО НАВЧАННЯ – ЗАПОРУКА ЕФЕКТИВНОСТІ СУЧАСНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ

dc.creatorBaranova, I. V.
dc.creatorIliuk, I. A.
dc.creatorPostovitenko, K. P.
dc.date2019-08-15
dc.date.accessioned2019-09-07T08:30:32Z
dc.date.available2019-09-07T08:30:32Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10344
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.2.10344
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11896
dc.descriptionThe article analyzes external and internal motivational constituents to the educational process for the 5th year students-physicians; development of recommendation is in relation to perfection of teaching of subjectss in medical schools. The article adduces the analysis over of these psychodiagnostic tests of study of general reasons of educational activity for the home and foreign students of medical schools; describes the basic directions of pedagogical activity, that assist the increase of the personal interest of student and his active participation in acquisition of theoretical knowledge and practical skills. Motivation to the studies in home and foreign students answers middle and high levels, desire to become a highly skilled specialist there is a priority in acquisition of knowledge. The use of the newest information technologies, receptions of "business game" and simulation centers allow effectively to support the high level of research and practice training of future doctors.en-US
dc.descriptionУ статті проаналізовано зовнішню та внутрішню складові мотивації до навчального процесу у студентів-медиків 5 курсу; розроблено рекомендації щодо вдосконалення викладання предметів у вищих навчальних закладах  (ВНЗ) медичного профілю. Наведено аналіз даних психодіагностичних тестів вивчення загальних мотивів навчальної діяльності у вітчизняних та іноземних студентів медичного ВНЗ. Висвітлено основні напрямки педагогічної діяльності, які сприяють зростанню зацікавленості студента та його активної участі у набутті теоретичних знань та практичних навичок. Мотивація до навчання у вітчизняних та іноземних студентів відповідає середньому та високому рівням, бажання стати висококваліфікованим спеціалістом є пріоритетним у набутті знань. Використання новітніх інформаційних технологій, прийомів «ділової гри» та симуляційних центрів дозволяє ефективно підтримувати високий рівень науково-практичної підготовки майбутніх лікарів.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10344/9914
dc.sourceMedical Education; No 2 (2019); 55-60en-US
dc.sourceМедична освіта; № 2 (2019); 55-60uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.2
dc.subjectmotivationen-US
dc.subjectpsychodiagnostics testsen-US
dc.subjectinformation technologiesen-US
dc.subjectmethod of simulationen-US
dc.subjectмотиваціяuk-UA
dc.subjectпсиходіагностичні тестиuk-UA
dc.subjectінформаційні технологіїuk-UA
dc.subjectметод симуляціїuk-UA
dc.titleMOTIVATION TO STUDY IS A KEY TO THE EFFECTIVENESS OF MODERN MEDICAL EDUCATIONen-US
dc.titleМОТИВАЦІЯ ДО НАВЧАННЯ – ЗАПОРУКА ЕФЕКТИВНОСТІ СУЧАСНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record