SIMULATIVE EDUCATION IN PSYCHIATRY
СИМУЛЯЦІЙНА ОСВІТА В ПСИХІАТРІЇ
dc.creator | Spirina, I. D. | |
dc.creator | Shornikov, A. V. | |
dc.creator | Fawzy, A. V. | |
dc.date | 2019-08-15 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:30:31Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:30:31Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10341 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2019.2.10341 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11893 | |
dc.description | The article proved that the reform of the education system and implementation of the autonomy of higher education institutions with the modern requirements for training future doctors are forced to search new forms and means of education. It is revealed that an important component of medical education is the clinical activity of students and the acquisition of certain of them, specified in the standard of education, competencies. Promising and closest to real conditions are the means of simulation education. Using a simulation allows formation without reducing the effectiveness of education, reduce risks for patients in teaching medical students of higher educational institutions. The article explored that through simulation techniques possible standard in safe conditions at a convenient time efficiently generate the necessary competence, particularly in non-standard and non proliferation pathologies. At present, many specialists understand stimulatory education as the use of certain simulators and mannequins, mainly for the development of the competence of emergency care. The use of stimulation education in the study of the discipline “Psychiatry, narcology” is limited to the use of simple means, especially because of the lack of simulators and mannequins. The authors of the article propose to consider simulations as simple visual means (clinical tasks, case studies, including video cases), role and business games, as well as standardized and simulated patients. It was determined that the use of various means of simulation education has begun in the modern conditions of reforming higher medical education. The most effective in teaching discipline “Psychiatry, narcology” is the use of a simulation patient. For the formation and assessment of emergency skills, it is possible to use a standardized patient. | en-US |
dc.description | У статті доведено, що реформування системи освіти та впровадження автономії вищих навчальних закладів разом із сучасними вимогами до підготовки майбутніх лікарів примушують шукати нові форми та засоби освіти. З’ясовано, що важливим компонентом медичної освіти є клінічна діяльність студентів та набуття ними певних, зазначених у стандарті освіти, компетентностей. Перспективними та найбільш наближеними до реальних умов є засоби симуляційної освіти. Використання симуляційної освіти дозволяє, не зменшуючи ефективність освіти, зменшити можливі ризики для пацієнтів при навчанні студентів вищих медичних навчальних закладів. У статті досліджено, що завдяки симуляційним методам можливо у стандартних безпечних умовах у зручний час якісно сформувати потрібні компетентності, особливо при нетипових та нерозповсюджених патологіях. Наразі багато фахівців розуміє симуляційну освіту як використання певних тренажерів та манекенів, переважно для формування компетентностей надання невідкладної допомоги. Використання симуляційної освіти при вивченні дисципліни «Психіатрія, наркологія» обмежено використанням простих засобів, особливо через відсутність тренажерів та манекенів. Автори статті пропонують у якості засобів симуляційної освіти розглядати як прості наочні засоби (клінічні задачі, кейси, в т. ч. відеокейси), рольові та ділові ігри, так і стандартизованих та симулятивних пацієнтів. Визначено, що використання різноманітних засобів симуляційної освіти вже розпочате в сучасних умовах реформування вищої медичної освіти. Найбільш ефективним у викладанні дисципліни «Психіатрія, наркологія» є використання симулятивного пацієнта. Для формування та оцінювання навичок з невідкладної допомоги можливе використання стандартизованого пацієнта. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10341/9910 | |
dc.source | Medical Education; No 2 (2019); 36-41 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2019); 36-41 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2019.2 | |
dc.subject | simulative learning | en-US |
dc.subject | standardized patient | en-US |
dc.subject | innovative teaching methods | en-US |
dc.subject | students | en-US |
dc.subject | psychiatry | en-US |
dc.subject | симулятивне навчання | uk-UA |
dc.subject | стандартизований пацієнт | uk-UA |
dc.subject | інноваційні методи навчання | uk-UA |
dc.subject | студенти | uk-UA |
dc.subject | психіатрія | uk-UA |
dc.title | SIMULATIVE EDUCATION IN PSYCHIATRY | en-US |
dc.title | СИМУЛЯЦІЙНА ОСВІТА В ПСИХІАТРІЇ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |