Show simple item record

ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ВИЩОГО МЕДИЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО

dc.creatorКrytskyi, I. O.
dc.date2019-08-15
dc.date.accessioned2019-09-07T08:30:31Z
dc.date.available2019-09-07T08:30:31Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10339
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.2.10339
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11891
dc.descriptionThe quality of higher education is a national priority and a prerequisite for the national security of Ukraine, adherence to international norms and requirements of the legislation of the Ukrainian state regarding the implementation of the right of citizens to education. To ensure the quality of higher education, the material, financial, personnel and scientific resources of society and the state are directed. The high quality of higher education implies the relationship between education and science, theory and practice. In our study, there were evaluated the results of the introduction of innovative technologies for improving the quality of education in a medical university. The use of these technologies helps to establish the personality of the  future doctor and leads to the improvement of the content, structure, forms and methods of professional training of students for the implementation of medical activities, the definition of psychological and pedagogical conditions for improving the quality of their training. The theoretical analysis allowed us to use the model and include all the necessary, in our opinion, innovative teaching methods to  improve student learning.en-US
dc.descriptionЯкість вищої освіти є національним пріоритетом і передумовою національної безпеки України, додержання міжнародних норм і вимог законодавства Української держави щодо реалізації права громадян на освіту. На забезпечення якості вищої освіти спрямовують матеріальні, фінансові, кадрові та наукові ресурси суспільства й держави. Висока якість вищої освіти передбачає взаємозв’язок освіти і науки, теорії та практики. У статті оцінено результати впровадження нових методів для покращення якості навчання іноземних студентів у вищому медичному навчальному закладі. Використання цих технологій сприяє встановленню  особистості майбутнього лікаря та веде до  вдосконалення змісту, структури, форм і методів професійної підготовки студентів до виконання лікарської діяльності, визначення психолого-педагогічних умов підвищення якості їх навчання. Теоретичний аналіз дозволив нам використати  нову модель і включити в неї всі необхідні, на нашу думку, методи навчання для покращення навчання студентів.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10339/9907
dc.sourceMedical Education; No 2 (2019); 19-23en-US
dc.sourceМедична освіта; № 2 (2019); 19-23uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.2
dc.subjectforeign studenten-US
dc.subjectnew technologyen-US
dc.subjectquality of trainingen-US
dc.subjectmedical educationen-US
dc.subjectіноземний студентuk-UA
dc.subjectнові технологіїuk-UA
dc.subjectякість навчанняuk-UA
dc.subjectмедична освітаuk-UA
dc.titleWAYS OF INCREASING THE QUALITY OF TRAINING OF FOREIGN STUDENTS OF MEDICAL SCHOOLen-US
dc.titleШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ВИЩОГО МЕДИЧНОГО НАВЧАЛЬНОГОuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record