Показати скорочений опис матеріалу
BASIC COMPONENTS OF FAMILY DOCTORS’ SOCIAL COMPETENCE IN UKRAINE
ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СІМЕЙНИХ ЛІКАРІВ В УКРАЇНІ
dc.creator | Lymar, L. V. | |
dc.date | 2019-05-17 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:30:29Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:30:29Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10101 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2019.2.10101 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11881 | |
dc.description | The article is dedicated to relatively new in the Ukrainian Healthcare notion of the family doctors’ social competence. Social competence of a family doctor is a type of his professional competence, represented with his knowledge, skills and abilities of interaction within the medical environment when performing the professional duties, interacting with the medical personnel, patients and their relatives. Social character of the family doctor’s profession predisposes for necessity of his social competence development. Within the family doctor’s social competence structure, the following components have been established: motivation, management and cognition. The motivation component is represented with the doctor’s motivation for work as well as numerous traits of his character which characterize his personality (will component, ability to restrain oneself). The cognition component is represented with the knowledge and abilities of productive communication and skills of their practical application. The management component includes interaction and conflict management strategies (communication mindset, tolerance, etc.). Testing social competence level both in future family doctors (medical students) and already practicing specialists should be implemented. Social competence represents a necessary component of the family doctor professional competence. The correction of these defined components of the family doctor’s social competence separately and as a whole structure will provide for improvement of the family doctor performance and quality of his work. | en-US |
dc.description | Робота присвячена відносно новому в системі охорони здоров’я України поняттю соціальної компетентності сімейних лікарів. Соціальна компетентність сімейного лікаря є різновидом його професійної компетентності та становить сукупність знань, умінь та навичок взаємодії у медичному середовищі при здійсненні професійної діяльності. Соціальний характер роботи сімейного лікаря обумовлює необхідність розвитку його соціальної компетентності. В межах соціальної компетентності сімейного лікаря, який активно взаємодіє з іншим медичним персоналом, пацієнтами та їх родичами, виділено такі компоненти: мотиваційно-вольовий, організаційно-діяльнісний та когнітивний. Мотиваційно-вольовий компонент представлений мотивами сімейного лікаря до взаємодії з пацієнтом (які, у свою чергу, обумовлені мотивами вибору спеціалізації) та емоційно-вольовими характеристиками лікаря (навички самоспостереження, самокорекції тощо). Когнітивний компонент представлений системою сформованих знань про способи взаємодії з пацієнтами, норми соціальної взаємодії та стандарти деонтології. Організаційно-діяльнісний компонент представлений тим, як саме лікар втілює свої знання на практиці, який стиль взаємодії обирає, які стратегії спілкування тощо. Перспективне дослідження рівня сформованості компонентів у студентів – майбутніх сімейних лікарів та практикуючих фахівців. Соціальна компетентність є необхідним компонентом професійної компетентності сімейного лікаря. Корекція визначених трьох компонентів соціальної компетентності сімейного лікаря окремо та в цілому як єдиної структурної системи сприятиме покращенню сумарної соціальної компетентності сімейного лікаря, відтак якості взаємодії з пацієнтами та продуктивності роботи. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10101/9920 | |
dc.source | Medical Education; No 2 (2019); 90-95 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 2 (2019); 90-95 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2019.2 | |
dc.subject | social competence | en-US |
dc.subject | family doctor | en-US |
dc.subject | interaction | en-US |
dc.subject | patient | en-US |
dc.subject | component | en-US |
dc.subject | соціальна компетентність | uk-UA |
dc.subject | сімейний лікар | uk-UA |
dc.subject | взаємодія | uk-UA |
dc.subject | пацієнт | uk-UA |
dc.subject | компонент | uk-UA |
dc.title | BASIC COMPONENTS OF FAMILY DOCTORS’ SOCIAL COMPETENCE IN UKRAINE | en-US |
dc.title | ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СІМЕЙНИХ ЛІКАРІВ В УКРАЇНІ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Долучені файли
Файл | Розмір | Формат | Переглянути |
---|---|---|---|
Даний матеріал не має долучених файлів. |