Show simple item record

ОСОБЛИВОСТІ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ АНГЛОМОВНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ НА КАФЕДРІ ГІСТОЛОГІЇ ТА ЕМБРІОЛОГІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ О. О. БОГОМОЛЬЦЯ

dc.creatorMelnyk, N. O.
dc.creatorKondaurova, H. Yu.
dc.date2019-05-03
dc.date.accessioned2019-09-07T08:30:28Z
dc.date.available2019-09-07T08:30:28Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10090
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.1.10090
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua//handle/123456789/11871
dc.descriptionThe aim of the work – analysis of the experience of using the test tasks in foreign English-speaking students at the Department of Histology and Embryology of O. Bohomolets National Medical University. The main body. In order to standardize the assessment of students’ knowledge, the test assignments, compiled according to the type of license test Krok-1, are used at the department. The tests are divided by sections: cytology, embryology, general histology and special histology, and in each section – according to the themes of the calendar-thematic plan. In all classes, students have to answer for ten questions, thus all standardized tests for weight component in calculating the results of the assessment on a particular theme. Testing gives an opportunity not only to diversify the process of diagnosing the level of students’ knowledge, but also to objectively obtain a realistic picture of the acquisition of knowledge and skills. Test control provides simultaneous examination of students’ knowledge and forms the motivation to regularly prepare for each class, disciplines them. The important advantages of test control include the objectivity and fairness of knowledge assessment, which reduces students’ emotional overload, provide transparency and openness to the results of control, develop an individually differentiated approach to learning and independent work of students. Conclusions. Thus, the system of tests allows you to quickly assess the level of knowledge of students in the classroom in a short time, go to the implementation of practical work. Testing of knowledge is a successful form of consolidation, comprehension, systematization of the material.en-US
dc.descriptionМета роботи – аналіз досвіду використання тестових завдань в іноземних англомовних студентів на кафедрі гістології та ембріології Національного медичного університету імені О. О. Богомольця. Основна частина. З метою стандартизації оцінки знань студентів на кафедрі для студентів англомовної форми навчання використовуються тестові завдання, складені за типом ліцензійного іспиту “Крок 1”. Тести розподілені за такими розділами, як: цитологія, ембріологія, загальна гістологія та спеціальна гістологія, а в кожному розділі – згідно з темами календарно-­тематичного плану. На кожному занятті студент повинен відповісти на десять питань, тим самим всі тестові завдання уніфіковані за ваговою складовою при розрахунку результатів оцінювання за конкретну тему. Тестування дає можливість не тільки урізноманітнити процес діагностики рівня підготовки студентів, а й об’єктивно отримати реальну картину засвоєння знань та навичок. Тестовий контроль забезпечує одночасну перевірку знань студентів і формує мотивацію регулярно готуватися до кожного заняття, дисциплінує їх. До вагомих переваг тестового контролю потрібно віднести об’єктивність та справедливість оцінки знань, які зменшують емоційні перевантаження студентів, забезпечують прозорість і відкритість результатів контролю, розвивають індивідуально-диференційований підхід до навчання та самостійної роботи студентів. Висновки. Система тестів дозволяє швидко оцінити рівень знань студентів на занятті за короткий термін часу, перейти до виконання практичної роботи. Тестова перевірка знань – вдала форма закріплення, осмислення, систематизації матеріалу.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10090/9664
dc.sourceMedical Education; No 1 (2019); 92-95en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2019); 92-95uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.1
dc.subjecttest controlen-US
dc.subjectthe English-language form of educationen-US
dc.subjectthe department of histologyen-US
dc.subjectтестовий контрольuk-UA
dc.subjectангломовна форма навчанняuk-UA
dc.subjectкафедра гістологіїuk-UA
dc.titlePECULIARITIES OF KNOWLEDGE CONTROL FOR FOREIGN STUDENTS OF ENGLISH FORM OF EDUCATION BY MEANS OF THE TEST PROBLEMS ON THE HISTOLOGY AND EMBRYOLOGY DEPARTMENT IN O. BOHOMOLETS NATIONAL MEDICAL UNIVERSITYen-US
dc.titleОСОБЛИВОСТІ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ АНГЛОМОВНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ НА КАФЕДРІ ГІСТОЛОГІЇ ТА ЕМБРІОЛОГІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ О. О. БОГОМОЛЬЦЯuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record