Show simple item record

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО ВИКЛАДАННЯ ПРОПЕДЕВТИКИ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ

dc.creatorKondratiuk, V. Ye.
dc.creatorShevchuk, S. H.
dc.creatorKhomaziuk, V. H.
dc.creatorBychkov, O. A.
dc.creatorOstashevska, T. H.
dc.date2019-05-03
dc.date.accessioned2019-09-07T08:30:27Z
dc.date.available2019-09-07T08:30:27Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10087
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.1.10087
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11869
dc.descriptionThe aim of the work – to determine the perspective ways of implementing the competence approach in teaching Propaedeutics of Internal Medicine. The main body. Modernization of the traditional educational process at the Department of Propaedeutics of Internal Medicine requires not only the formation of general and professional competences of a student, but also the review of the teacher’s work. The personal characteristics of the modern teacher, the main directions of his pedagogical activity, various types of competence and ways to achieve them are considered. The necessity of students’ self-development while mastering professional skills is substantiated already at the initial stage of clinical training. Conclusions. Competence approach to teaching Propaedeutics of Internal Medicine involves a close relationship in definition and formation of competencies for teacher and student. The ability to initiate and ensure gradual professional self-development of the student becomes the basic component of teacher’s professionalism.en-US
dc.descriptionМета роботи – визначити перспективні шляхи реалізації компетентнісного підходу при викладанні пропедевтики внутрішньої медицини. Основна частина. Модернізація традиційного навчального процесу на кафедрі пропедевтики внутрішньої медицини вимагає не тільки формування загальних та фахових компетенцій студента, але і перегляду роботи викладача. Розглянуто особистісні характеристики сучасного викладача, основні напрямки його педагогічної діяльності, різні види компетентності та способи досягти їх. Обґрунтовано необхідність розвитку самостійності студентів при оволодінні професійними навичками вже на початковому етапі клінічної підготовки. Висновки. Компетентнісний підхід до викладання пропедевтики внутрішньої медицини передбачає тісний взаємозв’язок у визначенні і формуванні компетенцій викладача і студента. Вміння ініціювати та забезпечити поступовий самостійний професійний розвиток студента стає базовою складовою професіоналізму викладача.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10087/9661
dc.sourceMedical Education; No 1 (2019); 79-81en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2019); 79-81uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.1
dc.subjectpropaedeutics of internal medicineen-US
dc.subjectcompetenceen-US
dc.subjectintegrationen-US
dc.subjectskillsen-US
dc.subjectself-developmenten-US
dc.subjectпропедевтика внутрішньої медициниuk-UA
dc.subjectкомпетентністьuk-UA
dc.subjectінтеграціяuk-UA
dc.subjectнавичкиuk-UA
dc.subjectсаморозвитокuk-UA
dc.titleCOMPETENCE APPROACH TO TEACHING PROPAEDEUTICS OF INTERNAL MEDICINEen-US
dc.titleКОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО ВИКЛАДАННЯ ПРОПЕДЕВТИКИ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record