Show simple item record

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ ТА ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ЗНАНЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ГАЛУЗІ ЗНАНЬ “ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я” ШЛЯХОМ СКЛАДАННЯ ТЕСТОВИХ ІСПИТІВ. НАПЕРЕДОДНІ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЄДКІ

dc.creatorPosolenyk, L. Ya.
dc.creatorVydoynyk, O. Ya.
dc.creatorAvdeev, O. V.
dc.date2019-04-26
dc.date.accessioned2019-09-07T08:30:26Z
dc.date.available2019-09-07T08:30:26Z
dc.identifierhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10078
dc.identifier10.11603/me.2414-5998.2019.1.10078
dc.identifier.urihttps://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11862
dc.descriptionThe aim of the work – to review the literature on the application of test control in assessing the level of knowledge of students seeking higher education in the field of medicine. The main body. Medicine belongs to such a field of activity where the requirements for the level of training of specialists are extremely high, and the quality control of the knowledge of students receiving a doctor’s education is often a matter of life or death. Thanks to the implementation of interactive training methods and online distance learning forms, the necessary conditions are created for the continuous improvement of the quality, accessibility and competitiveness of national education and science in the global labor market. The analysis of modern educational and methodical publications devoted to improving the preparation for the licensing exams was made. According to the Center for Testing Professional Competence of Specialists in the areas of preparation “Medicine” and “Pharmacy” at the Ministry of Health of Ukraine “the average result of the addition of the foreign language subtest in the professional direction of licensing exam Krok 1. 2018; specialties” Medicine “,” Dentistry “,” Pharmacy “ indicates a medium, low, and in some institutions of higher education is very low, the level of proficiency of students by citizens of Ukraine in a foreign language professional direction. Conclusions. The review of the literature indicates that in higher medical educational institutions of Ukraine there are enough of the latest innovative educational technologies that provide ample opportunities to improve knowledge, optimize training and assess the level of knowledge of students seeking higher education in medicine, and they are effective. At the same time, it was found that more attention is paid to senior students and interns in preparing for the licensing examinations Krok 2 and Krok 3. Improving and wider introduction of online systems for training and assessing students’ knowledge for the foreign language subtest in the professional direction of the licensed Krok 1 exam will help to improve the level of professional training and develop students’ competencies necessary to master their future profession.en-US
dc.descriptionМета роботи – провести огляд літератури щодо застосування тестового контролю в оцінці рівня знань студентів-здобувачів вищої освіти у сфері медицини. Основна частина. Медицина відноситься до такої сфери діяльності, де вимоги до рівня підготовки фахівців є вкрай високими, а контроль якості знань студентів, що здобувають освіту лікаря, часто є питанням життя або смерті. Завдяки імплементації інтерактивних методів підготовки та дистанційних онлайн-форм навчання створюються необхідні умови для безперервного підвищення якості, доступності й конкурентоспроможності національної освіти та науки на світовому ринку праці. Проведено аналіз сучасних навчально-методичних публікацій, присвячених удосконаленню підготовки до складання ліцензійних іспитів. За даними Центру тестування професійної компетентності фахівців з напрямів підготовки “Медицина” і “Фармація” при МОЗ України, середній результат складання субтесту з іноземної мови професійного спрямування ліцензійного іспиту Крок 1. 2018; спеціальності “Медицина”, “Стоматологія”, “Фармація” свідчить про середній, низький, а в окремих закладах вищої освіти дуже низький рівень володіння студентами громадянами України іноземною мовою професійного спрямування. Висновки. Проведений огляд літератури вказує на те, що у вищих медичних навчальних закладах України існує достатньо новітніх інноваційних освітніх технологій, які дають широкі можливості вдосконалення знань, оптимізації підготовки та оцінки рівня знань студентів-здобувачів вищої освіти у медицині, і вони є ефективними. Водночас виявлено, що більша увага приділяється студентам старших курсів та лікарям-інтернам при підготовці до ліцензійних іспитів “Крок 2” і “Крок 3”. Удосконалення та більш широке впровадження онлайн-систем підготовки й оцінки рівня знань студентів до субтесту з іноземної мови професійного спрямування ліцензованого іспиту “Крок 1” сприятиме підвищенню рівня професійної підготовки, розвитку компетентностей студентів необхідних для оволодіння майбутньою професією.uk-UA
dc.formatapplication/pdf
dc.languageukr
dc.publisherTernopil State Medical Universityuk-UA
dc.relationhttps://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10078/9650
dc.sourceMedical Education; No 1 (2019); 27-31en-US
dc.sourceМедична освіта; № 1 (2019); 27-31uk-UA
dc.source2414-5998
dc.source1681-2751
dc.source10.11603/me.2414-5998.2019.1
dc.subjecttestingen-US
dc.subjectKroken-US
dc.subjectstudentsen-US
dc.subjectinternsen-US
dc.subjectonline learning systemen-US
dc.subjectтестуванняuk-UA
dc.subjectКрокuk-UA
dc.subjectстудентиuk-UA
dc.subjectлікарі-інтерниuk-UA
dc.subjectонлайн-система навчанняuk-UA
dc.titleTOPICAL QUESTIONS FOR PREPARATION AND ASSESSMENT OF KNOWLEDGE QUALITY OF HIGHER EDUCATION APPLICANTS IN THE FIELD OF KNOWLEDGE “HEALTH PROTECTION” BY COVERING TEST EXPERIENCES. ENVIRONMENTAL IMPLEMENTATION OF THE ONE STATE QUALIFICATION EXAMen-US
dc.titleАКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ ТА ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ЗНАНЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ГАЛУЗІ ЗНАНЬ “ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я” ШЛЯХОМ СКЛАДАННЯ ТЕСТОВИХ ІСПИТІВ. НАПЕРЕДОДНІ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЄДКІuk-UA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record