MEDICAL ETHICS ISSUES OF PEDIATRICS PROPAEDEUTICS
ПИТАННЯ МЕДИЧНОЇ ЕТИКИ ПРИ ВИВЧЕННІ ПРОПЕДЕВТИКИ ПЕДІАТРІЇ
dc.creator | Boyarchuk, O. R. | |
dc.creator | Shulhai, O. M. | |
dc.date | 2019-04-25 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-07T08:30:26Z | |
dc.date.available | 2019-09-07T08:30:26Z | |
dc.identifier | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10075 | |
dc.identifier | 10.11603/me.2414-5998.2019.1.10075 | |
dc.identifier.uri | https://repository.tdmu.edu.ua/handle/123456789/11859 | |
dc.description | The aim of the work – to examine the current issues in the field of medical ethics education process for the third-year medical students in the course of Propaedeutics of Pediatrics. The main body. The relationship between teacher and students, interactions between students and medical staff are very multifaceted. It is important to observe basic ethical principles during training at the clinic. The success of studying a new academic discipline of Propaedeutics of Pediatrics will depend on the extent to which the norms of medical ethics are observed in the educational process of future doctors. Conclusion. Knowledge of the medical ethics of the educational process and its compliance will allow maintaining this system of student learning for real patients, the deontological relationship between the university and the clinic, based on which students–future doctors study and will contribute to the improvement of the quality of medical education. | en-US |
dc.description | Мета роботи – висвітлення питання медичної етики навчального процесу при вивченні студентами 3 курсу медичного факультету дисципліни “Пропедевтика педіатрії”. Основна частина. У статті показано, наскільки багатогранними є стосунки між викладачем і студентом, між студентом і медичним персоналом, як важливо дотримуватися основних етичних засад під час навчання на базі лікувального закладу. Бо від того, наскільки у навчальному процесі майбутніх лікарів буде дотримано правил лікарської етики, буде залежати й успіх вивчення нової навчальної дисципліни з педіатрії. Висновок. Знання питань медичної етики навчального процесу та їх дотримання дозволять зберегти дану систему навчання студентів на реальних пацієнтах, деонтологічні взаємини між ВНЗ та клінікою, на базі якої навчаються студенти – майбутні лікарі, та будуть сприяти покращенню якості медичної освіти. | uk-UA |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | ukr | |
dc.publisher | Ternopil State Medical University | uk-UA |
dc.relation | https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/10075/9645 | |
dc.source | Medical Education; No 1 (2019); 6-9 | en-US |
dc.source | Медична освіта; № 1 (2019); 6-9 | uk-UA |
dc.source | 2414-5998 | |
dc.source | 1681-2751 | |
dc.source | 10.11603/me.2414-5998.2019.1 | |
dc.subject | medical ethics | en-US |
dc.subject | educational process | en-US |
dc.subject | Propaedeutics of Pediatrics | en-US |
dc.subject | медична етика | uk-UA |
dc.subject | навчальний процес | uk-UA |
dc.subject | пропедевтика педіатрії | uk-UA |
dc.title | MEDICAL ETHICS ISSUES OF PEDIATRICS PROPAEDEUTICS | en-US |
dc.title | ПИТАННЯ МЕДИЧНОЇ ЕТИКИ ПРИ ВИВЧЕННІ ПРОПЕДЕВТИКИ ПЕДІАТРІЇ | uk-UA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |